در مقابل مبلغان ایده ی مکتب ایرانی باید روشنگری کرد.

سیاسی:اسلام ناب مجمدی در مسیر پویایی و استقامت خود همواره با جریان هایی منحرف به طور مستمر ومستتر چالش داشته است. آقای حیاتی در این گفتگو کوشیده برنامه های آتی دو جریان اسلام منهای روحانیت و سیاست را نقد نماید.

اشاره:
عملیات فتنه­ی سال 88 هر طور که بود با عنایات خاصّه­ی الهی، تدبیر رهبر فرزانه­ی انقلاب و حضور به­موقع و با بصیرت مردم نا کام ماند. اما چنان که از شواهد تاریخی و واقعیت­های موجود صفحه مختصات سیاسی ایران پیداست، دست­هایی می­خواهند دوباره امام و امت آن را با چالش مواجه سازند. برای رصد مقاصد این عوامل سراغ آقای حیاتی عضو محترم هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) رفتیم تا زوایای حرکتی دو جریان تهدید­کننده­ی انقلاب اسلامی: اسلام منهای روحانیت واسلام منهای سیاست را در اوضاع امروز ایران اسلامی به بوته­ی نقد بنشینند. باشد مایه­ی تنویر بیشتر افکار امت اسلام و تذکر کارگزارن جمهوری اسلامی، ان شاء ا... .
شبستان: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با خیل عظیم مردم قم، عوام و خواص امتشان را به دو تهدید بزرگ متوجه ساختند: اسلام منهای روحانیت و اسلام منهای سیاست. بهتر است در ابتدای بحث ویژگی­های این دو جریان التقاطی را بررسی نمایید.
دو موضوع اسلام منهای روحانیت و اسلام منهای سیاست یک تهدید اساسی و ریشه‌ای است که از ابتدای انقلاب تاکنون و به صورت بالقوه قبل از انقلاب مجاهدین فی سبیل‌الله (روحانیون انقلابی و پیرو امام (ره)) را تهدید می‌کرده است.
خوب است قبل از ورود به بحث واژه تهدید را معنا کنم تا به صورت شفاف بحث را مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم. تهدید یک عامل خارجی یا برون‌سازمانی است، هدفمند و برنامه‌ریزی شده از سوی دشمن که منافع نظام جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می‌اندازد. وقتی اسلام منهای روحانیت و یا اسلام منهای سیاست تهدید جدی و اساسی برای نظام جمهوری اسلامی می‌دانیم برای این است که این دو موضوع مطالب مهمی هستند که سال‌های سال مورد نظر سازمان‌های سیا، موساد و انتلیجنت سرویس انگلیس می‌باشند.
اسلام منهای روحانیت شعار اساسی گروهک ضد انقلاب نهضت آزادی است که سکولاریزم را تبلیغ و دنبال می‌کند و اسلام بدون سیاست را گروهک متروک و منفور انجمن حجتیه دنبال می‌کند. آنها اظهار می‌دارند که ما سیاسی نیستیم، به هیچ‌وجه وارد سیاست نمی‌شویم و از مسایل سیاسی دوری می‌کنیم و هیچ حکومتی را قبل از حکومت امام زمان (عج) اسلامی نمی‌دانیم. این دو گروهک به علت داشتن ظاهری اسلامی و باطنی آمریکایی مورد قبول آمریکا هستند و از ابتدای انقلاب تاکنون شیطنت‌های زیادی علیه انقلاب اسلامی داشته‌اند و آمریکا سال‌های سال است دنبال این است که ترکیبی از این دو طیف تفکر را بر نظام جمهوری اسلامی ایران حاکم کند که هر بار در اقدام خود شکست سختی را متحمل شده است. این­ها گروه‌هایی هستند که صددرصد آمریکا را قبول دارند و آن را آقای دنیا می‌دانند و به نوکری برای آمریکا افتخار می‌کنند. مردم بصیر جمهوری اسلامی، دشمن را در هر لباس و پوششی باشد به خوبی می‌شناسند و راه چگونگی مقابله با آن را با توجه به رهنمودهای حضرت امام (ره) و حضرت آقا به زیبایی اجرا می‌کنند.
در التقاطی بودن اینان همین بس که شهید بزرگوار آیت‌الله سیدحسن مدرس می‌فرماید سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست، حضرت امام (ره) بارها این مورد و همچنین دیدگاه‌ شهید مدرس را به عنوان یک راهبرد مطرح کردند و حضرت آقا هم با همین دیدگاه پرچم اسلام و جمهوری اسلامی ایران را در دست دارند و امت بزرگ اسلام را هدایت‌گر می‌باشند.
شبستان: در ادبیات حال حاضر سیاسی ایران نظرات گوناگونی حول چگونگی آیندة سیاسی اصلاح‌طلبان که بیشتر اسلام‌ منهای سیاست را در اولویت تهاجم خویش قرار داده‌اند، مطرح می‌شود. شما آیندة سیاسی جریان اصلاحات را چطور ارزیابی می‌فرمایید؟
به نظرم می‌رسد واژه اصلاح‌طلبی واژه بسیار غنی و مثبتی است که با سوء استفاده گروهک‌های به اصطلاح اصلاح‌طلب از آن در جامعه، بار منفی به خود گرفته است. نهضت آزادی که فرزندان جبهه ملی به حساب می‌آیند، در زمان دکتر مصدق بیشترین توهین را به اسلام و روحانیت کردند، لذا با توجه به دشمن‌شناسی امت بصیر ایران دیگر این‌گونه شعارهای انحرافی هیچ جایگاهی در بین مردم ندارد. این­ها از گذشته تا به امروز به جای اصلاح در امور و کمک به نظام جمهوری اسلامی با دشمن هم‌صدا و هم‌نوا شدند و به فکر براندازی نظام افتادند.
اگر دیروز چریک‌های فدایی و منافقان در کنار استکبار با نظام می‌جنگیدند؛ امروز مدیریت ضد انقلاب بر عهده­ی یک نیم دایره‌ای است که از شیمون پرز شروع می‌شود و به بعضی از این به اصطلاح اصلا‌ح‌طلبان ختم می‌شود. در این نیم‌دایره معجونی از ضد انقلاب قرار دارد که نقطه و وجه اشتراک آنان براندازی نظام است. مردم در جریان فتنه سال 88 عملکرد و وفاداری آنها را به استکبار به خوبی لمس کردند لذا این گروه‌ها در بین مردم و نخبگان مشروعیت و محبوبیتی ندارند چرا که با آبروی نظام بازی کردند و متأسفانه به خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان بی‌احترامی و پشت کردند. آنها در انزوای کامل سیاسی به سر می‌برند و در هر حال و هر زمان عملیات روانی بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و تخریب آن را دنبال می‌کنند تا به خواسته‌ها و مطالبات آمریکا و ... لبیک گفته باشند. در مقابل هم مردم با شعور انقلابی و اسلامی ایران سد نفوذناپذیری برای آنان هستند.
شبستان: فتنة سال 88 توسط بدنه‌ای از اصلاح‌طلبان شکل گرفت و با اتکال به خداوند و نیز وجود سازوکار پویای ولایت فقیه خنثی گردید. به نظر شما این قشر سیاسی ایران در آینده چطور عمل خواهد کرد؟
باید عرض کنم در ابتدای شروع فتنه، بدنه اصلاح‌طلبان و ... جریان فتنه را ناآگاهانه همراهی کرد اما این موضوع با فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه کاملا خاتمه یافت و آگاه‌سازی و شفاف‌سازی مسئولان در مدیریت بحران بسیار مؤثر بود البته مسئولان و مردم تهدید را تبدیل به فرصت کردند و مدیریت حضرت آقا بی‌بدیلی و کم‌نظیر بود. استکبار در جنگ نرم شکست سنگینی را متحمل شده زیرا مردم ولایت‌فقیه را به مفهوم واقعی کلمه درک کرده‌اند و در عمل وحدت رویه دارند و مطیع ولایت هستند. این مردم اعتقاد راسخ دارند که اگر در هزار و چهارصد و اندی سال پیش پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار (ع) امامت مردم را به عهده داشتند حالا ولایت فقیه یعنی  امام راحل (ره) و حضرت آقا سکان کشتی انقلاب اسلامی را در دست دارند و اینان هدایت‌گر روند رو به جلوی انقلاب اسلامی می‌باشند.
متصدیان فتنه 88 اگر دیروز تمام قد در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایستادند و شکست خوردند، امروز با شیوه جدید وارد میدان شده‌اند. اینان به سه دسته­ی عمده مبدل شده­اند. دسته‌ی اول خود را طرفدار نظام جلوه می‌دهند و سعی دارند مجدداً وارد ارکان حکومتی شوند البته نیم‌نگاهی هم به گروه دوم و سوم خواهند داشت و از اقدامات آنها بر علیه نظام استفاده می‌کنند. دسته دوم گروهی هستند که دوپهلو صحبت می‌کنند و با توجه به شرایط موجود حرف می‌زنند. می‌توان این گروه را "ابن الوقت" لقب داد و سعی دارند از گروه سوم به نوعی دفاع کنند و همزمان از گروه اول تعریف و تمجید نمایند. اما دسته سوم همیشه معارض نظام باقی می­ماند و به زعم خودشان نظام را با چالش مواجه می­نماید. البته مردم بصیر جمهوری اسلامی ایران شیوه‌ها و روش‌های دشمنان را حدود 30 سال و اندی است تجربه و مرور کرده و می­کنند و در مقاومت و خنثی‌سازی این توطئه‌ها زبانزد خاص و عام در جهان هستند.
شبستان: برنامة آتی فتنه‌چیان و به­خصوص بدنه­ی دوم خردادی آن را چطور متصور می‌شوید؟
ببینید برنامه جریان فتنه و اصلاحات منطبق بر برنامه کمیته خطر آمریکا طراحی و اجرا می‌شود. بنده به ناچار لازم می‌دانم برنامه کمیته خطر آمریکا به طور مختصر مطرح نمایم و بر اساس مطالبات کمیته خطر از عوامل داخلی، تحلیلی ارائه کنم. کمیته خطر جاری آمریکا با همراهی و مجریانی مثل بنیادهای سوروس، ویلسون و NED و سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی به کمک مزدورانی در داخل کشور که وابستگی آنها طبق قرائن و شواهد محرز است، فتنه 88 را طراحی و اجرا کرد. در نشست خود در سال 1383، کمیته در خصوص براندازی نظام جمهوری اسلامی استراتژی جنگ نرم را با سه تاکتیک: 1- دکترین مهار، 2- نبرد رسانه‌ای و 3- ساماندهی نافرمانی مدنی توصیه و تعداد 16 مصوبه را پیشنهاد نموده است که بنده به تمامی مصوبات آن اشاره می‌کنم:
مصوبه 1- این کشور علاوه بر برنامه هسته‌ای با حمایت گروه‌هایی چون حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی و گروه‌هایی در عراق، مانع تحقق منافع آمریکا در منطقه می‌شود، از سوی دیگر ثروت رو به رشد نفت ایران، توانایی و ظرفیت آن را در داخل کشور و منطقه افزایش می‌دهد، فرصتی که در این میان وجود دارد، استفاده از ضعف سیاست‌های اقتصادی و اختلافات درونی ایران است.
مصوبه 3- دامن زدن به نافرمانی مدنی در تشکل‌های دانشجویی و نهادهای غیردولتی و صنفی از ابزارهای مهم فشار بر ایران است.
مصوبه 5- باید شبکه‌های متعدد رادیو تلویزیونی برای ایرانیان تدارک دید و پیام‌های خود را با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز به دست مردم ایران برسانیم.
مصوبه 8- حمایت از اپوزیسیون هم می‌تواند از عوامل مؤثر بر تغییر رژیم ایران باشد. سفر فعالان جوان خارجی از کشورهای متحد ایالات متحده به ایران، راه دیگری در این رویکرد است، این افراد می‌توانند به عنوان جهانگرد وارد ایران شوند و در صورت نیاز به جنبش‌های مدنی و نافرمانی‌ها بپیوندند.
مصوبه 9- باید فعالیت NOG‌های آمریکایی را در ایران تسهیل کنیم و به صدور ویزا همت گماریم. دعوت فعالان جوان ایرانی به خارج برای شرکت در سمینارهای کوچک هم اقدام مهمی است. این کار در صربستان، فیلیپین، اندونزی، شیلی و کشورهای دیگر جواب داده است. این افراد باید از سوی مقامات آمریکایی انتخاب شوند، نه نهادهای ایرانی.
مصوبه 10- سفارتخانه‌های کشورهای دیگر هم می‌‌توانند در تهران برای ما مؤثر باشند. حضور در جلسات محاکمه، درخواست مشترک برای آزادی زندانیان سیاسی، کمک مالی به خانواده‌های زندانیان و گروه‌های مخالف حکومت و حتی نظارت یا مشارکت در اعتراض‌ها از جمله این راه‌های تأثیرگذار است. کنگره باید تصویب قانونی به نام آزادی ایران را بررسی کند تا از طریق آن حمایت کافی از آن را به عمل آورد.
مصوبه 11- تضعیف ستون‌های حمایتی حکومت ایران که همانا سرویس‌های امنیتی و نظامی این کشور می‌باشند، باید دستور کار قرار گیرد.
مصوبه 14- باید رهبران روحانی ایران را که در رأس قدرت هستند وادار کرد از قدرت سیاسی به صورت مسالمت‌آمیز کناره بگیرند.
مصوبه 15- باید قدرت بسیج و سپاه را از میان برد و در وزارت اطلاعات تغییرات اساسی ایجاد کرد یا به طور کلی آن را حذف نمود.
وقتی شما به مصوبات این کمیته­ی آمریکایی توجه می­کنید و آن را با حرکت‌های پشتیبانی‌کننده گرو‌ه‌های ضد انقلاب از خارج کشور و عملیات روانی گروه‌های به اصطلاح اصطلاح‌ِطلب را سنجش می‌کنید؛ اقداماتی را مشاهده خواهید کرد که صرفاً در قالب جنگ نرم و تحقق مطالبات آمریکا و نوکری و اطاعت‌پذیری گروه‌های مزبور برای رسیدن به چرب و شیرین دنیا است. مطمئن باشید اینها دوباره غارت منافع این ملت را به گور خواهند برد و امت‌ حزب‌الله و مسلمان ایران که الگوی رفتاری مقاومت و شجاعت در منطقه است به هیچ نامحرمی اجازه حرکت نخواهد داد.
 و نهایتاً اسلام بدون روحانیت جزء عملیات روانی و جنگ نرم دشمن است و باید در یک کلام گفت یعنی اسلام آمریکایی.
شبستان: وظیفة امت حزب‌الله در عرصه‌های مختلف در قبال عملیات‌های جریان اسلام منهای روحانیت و اسلام سکولاریزه را چه می‌دانید؟
وظیفه امت حزب‌الله روشنگری و مقابله در برابر انحرافات است، ایستادگی و دادن بصیرت در مقابل کسانی که مدافع تفکر انجمن حجتیه و یا دوم خرداد هستند و همچنین دیگر گروه‌های ضد انقلاب و یا گروه‌های انحرافی مثل عرفان‌های کاذب، شیطان‌پرستی، اعتیاد، جشن‌های لهو و لعب در قالب‌های مختلف دراویش، بهائیت و ... . حتی کسانی که از شهروند اسرائیلی، مکتب ایرانی، انزوای روحانیت و ... نام می‌برند و در حال حاضر تبلیغ و ترویج می‌کنند یا پول بیت‌المال را به کسانی هدیه دادن که نه انقلابی هستند و نه اصلاً اعتقادی به انقلاب دارند و در ترویج بی‌بند و باری هم دستی در آتش دارند. لذا امت حزب­ا... باید در مقابل این یستادگی کنند و نگذارند حساسیت­های دینی و انقلابی از بین برود.
جنگ نرم، یک جنگ مخفی و پنهان، تدریجی و پیچیده است که باورها، اعتقادات، فرهنگ و ارزش‌های یک جامعه را مورد هجوم قرار می‌دهد و هدف آن ایجاد تغییر در ارزش‌ها و فرهنگ‌های ملت‌ها است تا علاقه و نوع رفتار آنها را از نظر سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به سمت رفتار مطلوب خود تغییر دهد. جنگ نرم می­خواهد ملت مورد تهاجم چیزی را بخواهد که مدنظر طراح آن یعنی قدرت­های بزرگ است. تغییرات ناشی از جنگ نرم، ماهوی، آرام و تدریجی و خالی از روش‌های فیزیکی و به شکل قانونی و با استفاده از ابزار تبلیغات شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای، اینترنتی، رسانه‌ای، احزاب، تشکل‌های صنفی و قشری اعمال می‌شود. فتنه­چیان می­خواهند حساسیت­ها را از بین ببرند. همه­ی متدینین و امت حزب­ا... باید در قبال حساسیت­زدایان روشنگری و با هوشمندی عملیات پاتک را انجام دهد.
شبستان: بازماندگان فتنه از دو جریان اسلام منهای روحانیت و سیاست از خیز در ارکان قدرت چه اهدافی را دنبال می­کنند؟
بازماندگان فتنه 88 بسیار اندک و ناچیز هستند و در سازمان‌های دولتی و ... به عنوان عناصری پنهان و مخفی عمل می‌کنند و سعی دارند مردم را نسبت به حکومت ناراضی کنند و نافرمانی مدنی را در جامعه ترویج و تقویت کنند که وظیفه تمام ارگان‌ها و مدیران متعهد این است که جلوی این‌گونه افراد باقدرت گرفته شود زیرا بسیاری از آنها از وسایل و لوازم و ... بیت‌المال به نفع دشمن سوء استفاده می‌کنند.
یک مطلبی هم در آخر بگویم. استکبار به سرکردگی شیطان بزرگ توانسته در اروپای شرقی یعنی از چکسلواکی براندازی نرم را آغاز نماید و صربستان، گرجستان، اوکراین و قرقیزستان را مورد هجوم قرار دهد و خوب موفق هم شده است. لیکن اینجا جمهوری اسلامی ایران است، سرزمین امام (ره) و شهیدان است، سرزمین انقلاب اسلامی است، سرزمین اندیشمندان، علماء، بسیجیان و رزمندگان است و سرزمین دوستداران مخلص ائمه اطهار، اینجا امتی یکپارچه و همفکر در خط امام (ره) و گوش به فرمان ولایت، سرزمینی دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز، عدالت‌خواه، ولایت‌مدار و دین‌مدار است که با اطاعت از مقام معظم رهبری هیچ خللی در این دژ مستحکم به وجود نخواهد آمد و با قدرت هرچه تمام‌تر به یاری خداوند قله‌های پیروزی را فتح می‌کنیم.
پایان پیام/
کد خبر 471

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha