احمدي نژاد: ملتي که اهل ايثار است هيچ گاه شکست را تجربه نخواهد کرد

استان ها: رئيس جمهور در جمع خانواده هاي شهدا و ايثارگران گفت: ملتي که اهل ايثار است هيچ گاه شکست و ذلت را تجربه نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاري شبستان از بجنورد، دکتر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور، شب گذشته (12 آبان) در ديدار با خانواده شهدا و ايثارگران خراسان شمالي در محل تالار مجتمع فرهنگي، هنري گلشن شهرستان بجنورد، با بيان اينکه اعطاي نشان ملي ايثار به مادران 2 شهيد را داراي معاني فراواني دانست و گفت: تقدير و تشکر از خانواده هاي ايثارگران و شهدا اولين معني مهم اين جلسه به شمار مي رود.

وي با بيان اينکه طبق قانون اساسي نشان ملي و نشان هاي دولتي بايد توسط رئيس جمهور تقديم شود، افزود: اين بدان معني است که نماينده ملت از طرف همه مردم از کسي و يا کاري قدرداني مي کند.

رئيس جمهور با بيان اينکه ملت ايران قدرشناس ايثارگري هاي ايثارگران، شهدا و جانبازان بوده و هستند، اظهار کرد: ايران اسلامي شرف، عزت، اقتدار و آرمان هاي خود را مديون ايثار ايثارگران مي داند.

دکتر احمدي نژاد بار معنوي ديگر اعطاي نشان ملي ايثار را نشان افتخار بيان کرد و گفت: اين نشان افتخار به واسطه افتخاري است که ملت ايران به ايثار ايثارگري هاي رزمندگان مي کند و اين يعني شهدا، جانبازان و ايثارگران مايه عزت و افتخار ايران هستند.

وي، راه شهدا همچنان ادامه دارد، راه عزت، کمال، شرف و ايمان را همان راهي دانست که شهدا و ايثارگران پيموده اند و امروز خانواده هاي آنان تداوم بخش اين راه هستند.

احمدي نژاد با بيان اينکه ملتي که اهل ايثار است هيچ گاه شکست و ذلت را تجربه نخواهد کرد، سردرگمي و شکست پي در پي دشمنان را غفلت آنان از فرهنگ ايثارگري ملت ايران دانست.

وي اذعان داشت: دشمنان و اسلام ستيزان در يک دنياي سخيف مادي زندگي مي کنند که همه چيز را با محاسبات مادي اندازه گيري مي کنند.

احمدي نژاد افزود: به خاطر همين روحيه ايثار و گذشت ملت ايران است که ما هر روز قوي تر و دشمن ضعيف تر مي شود.

رئيس جمهور با بيان اينکه هرچه زمان مي گذرد قدرت طراحي و عمليات آنها عليه ايران تضعيف مي شود تا جايي که حتي جرأت تهديد نيز ندارند، تصريح کرد: دشمنان با انديشه هاي باطل و حقارت خود هرزگاهي سنگ اندازي هايي را مي کنند که حتي به پاي ملت هم نمي رسد چراکه سطح آنان نازل تر از آن چيزي است که براي خود متصور هستند.

وي افزود: خدا انسان را بزرگ آفريد و به او لقب اشرف مخلوقات داد بنابراين بزرگي هر انسان يعني هر فردي بزرگتر از آن چيزي است که حاضر است از آن در راه کمال و عزت خود و جامعه بگذرد.

احمدي نژاد، شهدا را بزرگترين انسان ها خواند چرا که حاضرند در راه عزت و شرف، از هستي و موجوديت خود بگذرند.

رئيس جمهور گفت: آن چيزي که امروز ملت ايران را در دنيا بزرگ کرده به خاطر اين است که مردم همواره آماده فداکاري، ايثارگري و گذشتن از موجوديت خويش هستند.

وي در عين حال بزرگي و بزرگتر شدن از هستي را ضرورتاً مستلزم شهيد شدن ندانست و افزود: آنچه در اين راستا مهم است آمادگي قلبي در محاسبات الهي است.

احمدي نژاد با بيان اينکه در حال حاضر نام ايران در جهان داراي جاذبه اي عظيم شده است، تصريح کرد: امروز احساس عزتي که در ملت ايران هست نه در هيج کجاي تاريخ ايران بلکه تاريخ جهان مشاهده نشده است.

پايان پيام/

کد خبر 630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha