انتخاب اعضای هیئت تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان خارج از کشور

اعضای هیئت تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان خارج از کشور این هفته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکشنبه 5 دی اعضای هیئت تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان خارج از کشور را انتخاب می‌کنند.

این کمیسیون همچنین در این روز به بررسی تقاضایی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره عزل متکی از وزارت امور خارجه خواهند پرداخت، ضمن اینکه در همین روز از زحمات متکی وزیر امور خارجه سابق در مراسمی تقدیر خواهند کرد.

سه‌شنبه 7 دی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای پاسخ‌گویی به سؤالات سه نفر از نمایندگان و وزیر کشور برای پاسخ‌گویی به سؤالات جمعی دیگر از نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور پیدا خواهند کرد.

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز یکشنبه 5 دی پیش‌نویس لایحه ایجاد سازمان احداث و نگهداری مساجد بین راهی را با حضور مسئولان ذیربط بررسی می‌کنند.

این کمیسیون همچنین در این روز طرح اصلاح قوانین نحوه معرفی انتخاب و فعالیت ناظران ساماندهی امور نظارتی مجلس شورای اسلامی و طرح اصلاح تعطیلات رسمی و تغییر ساعت کار اداری را بررسی می‌کنند.

کمیسیون فرهنگی روز سه‌شنبه میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخ‌گویی به سؤالات 7 نفر از نمایندگان مجلس خواهد بود.

کارگروه منتخب رسیدگی به مشکلات زایران عتبات عالیات این کمیسیون یکشنبه 5 دی آخرین وضعیت گروه‌های اعزامی به عتبات عالیات را با حضور مسئولان ذیربط بررسی می‌کند.

کمیسیون قضایی و حقوقی نیز یکشنبه 5 دی لایحه پیش‌فروش ساختمان و طرح نظارت بر رفتار و عملکرد قضات را بررسی خواهند کرد.

این کمیسیون همچنین سه‌شنبه 7 دی میزبان وزیر دادگستری برای پاسخ‌گویی به سؤالات سه نفر از نمایندگان مجلس خواهد بود ضمن اینکه اعضای این کمیسیون در همین روز لایحه آیین دادرسی کیفری را بررسی خواهند کرد.

کمیسیون شوراها و امور داخلی یکشنبه 5 دی و سه‌شنبه 7 دی طرح تغییر قانون نظام انتخاباتی مجلس شورای اسلامی را بررسی خواهد کرد.

کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی دولت نیز یکشنبه 5 دی نحوه اجرا و آثار و اجرایی قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در بخش‌های مختلف را با حضور وزرای راه و ترابری، جهاد کشاورزی، رفاه و تأمین اجتماعی و صنایع و معادن بررسی خواهد کرد.

وکلای ملت در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز یکشنبه 5 دی با هیئت‌رییسه مجلس شورای اسلامی در اجرای تبصره ماده (82) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی جلسه خواهند داشت.

این کمیسیون همچنین در این روز میزبان سعیدلو رییس سازمان تربیت بدنی برای ارایه گزارش عملکرد و برنامه‌های وی خواهد بود.

سه‌شنبه 7 دی این کمیسیون نسبت به گزارش تفریغ بودجه سال 1387 کل کشور رسیدگی و اتخاذ تصمیم خواهند کرد.

کمیسیون بهداشت و در مان نیز یکشنبه 5 دی طرح انتزاع خدمات بیمه درمانی مددجویان عشایری و شهری با جمعیت کمتر از بیست هزار نفر سازمان بیمه خدمات درمانی و الحاق آن به کمیته امداد امام خمینی (ره) را بررسی خواهند کرد.

وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی نیز یکشنبه با حضور در این کمیسیون ضمن ارایه گزارشی از کنترل بیماری ایدز در کشور به سؤالات 8 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ خواهد داد.

این کمیسیون همچنین سه‌شنبه 7 دی میزبان رییس سازمان صدا و سیما و مسئولان ذی‌ربط این سازمان برای ارایه گزارش وی در حوزه سلامت خواهد بود.

گفتنی است چندی پیش طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران نیز توسط تعدادی نمایندگان پیشنهاد شد که با مقاومت اکثریت نمایندگان مجلس از دستور کار خارج شد.

پایان پیام/

کد خبر 7241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha