تخلف هیئت‌رئیسه در تصویب وقف جنجالی دانشگاه آزاد

یک عضو کمیسیون اصل 90 مجلس از آماده‌شدن گزارش کمیسیون متبوعش از روند تخلف هئیت‌رئیسه مجلس در جریان بررسی طرح وقف اموال دانشگاه آزاد خبر داد.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ سید فاضل موسوی نماینده مردم خدابنده و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه کمیسیون متبوعش شکایت برخی نمایندگان از هئیت‌رئیسه را وارد دانسته است، گفت: کمیسیون از هیئت رئیسه در این‌باره توضیح خواسته ولی متاسفانه ما تاکنون پاسخی در این‌باره دریافت نکرده‌ایم.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: شکایت نمایندگان از هیئت رئیسه مربوط به روند در دستور کار قرار گرفتن طرح وقف اموال موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی است.
موسوی ادامه داد: گزارش کمیسیون اصل 90 از روند بررسی این پرونده آماده قرائت در صحن علنی مجلس است، اما اگر پاسخ هیئت رئیسه در این باره قانع کننده باشد احتمال دارد که این گزارش در صحن قرائت نشود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر هیئت رئیسه توضیحات خود را در این‌باره ارائه ندهد احتمالا این گزارش در صحن علنی قرائت خواهد شد.
گفتنی است طرح جنجالی وقف دانشگاه آزاد که در ماه های اخیر در مجلس تصویب شد با حضور دانشجویان جلوی مجلس شورای اسلامی برخی نمایندگان و اعضای هیئت رئیسه را مجبور به عذر خواهی کرد. همچنین این طرح توسط کمیته ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را مأمور به بررسی این مسئله کرده بود؛ ملغاء شد و در پی خود اعتراض های نیمه صریح بعضی از نزدیکان مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز هیئت رئیسه دانشگاه را همراه داشته است.
لازم به ذکر است علی لاریجانی نائب رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در یکی از جلسات اخیر این شورا که با غیبت محمود احمدی نژاد همراه بوده است، در اقدامی شک برانگیز درباره ی انتخاب سه نفر عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی که باید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شوند؛ پیشنهاد داده بود این سه نفر توسط هیئت رئیسه دانشگاه و از بین اعضای شورای عالی انتخاب شوند. گفتنی است اساسنامه اصلاحی دانشگاه آزاد اسلامی بعد از کشاکش های سیاسی فراوان ساز و کاری غیر از آنچه نائب رئیس شورا اعلام کرده؛ دارد.
با این وجود باید دید آیا کمیسیون اصل 90 گزارش خود را در صحن علنی مجلس قرائت خواهد کرد یا نه؟
پایان پیام/
 

کد خبر 6785

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha