جریمه و توقیف  ۶۹ خودرو در جاده‌های خراسان جنوبی

شجاع گفت: تاکنون ۶۹ دستگاه خودرو که طرح فاصله گذاری اجتماعی را در خراسان جنوبی رعایت نکرده بودند، جریمه و یا توقیف شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «مجید شجاع» امروز (۱۶ فروردین) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: سال گذشته با تلاش نیروهای انتظامی استان بالغ بر ۵۰ تن انواع مخدر کشف و ضبط شده که تاکنون بی سابقه بوده است.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: سال گذشته مجموع سرقت ها در استان ۹ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

 

وی با اشاره به آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله و قطع زنجیره ویروس کرونا از هشتم فروردین ماه امسال در استان، بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، محدودیت هایی را درباره سفر و تردد خودروها و افراد غیربومی، تعطیلی مشاغل و اصناف غیرضروری و برگزاری هرگونه مراسم و اجتماعات قائل شده است.

 

شجاع با بیان اینکه در ۱۱ محور ورودی استان طرح فاصله گذاری اجتماعی در حال اجراست و از ورود خودروها با پلاک غیر بومی استان، جلوگیری می شود، عنوان کرد: همچنین از خروج خودروهای که قصد سفر به خارج استان را دارند، ممانعت می شود.

 

وی به بکارگیری ۳۰۰ نیروی پلیس برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: در لایه دوم اجرای این طرح در ۱۳ ایستگاه ورودی و خروجی شهرهای استان، ترددها کنترل می شود.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به نظارت پلیس بر مجتمع های تجاری و  تفریحی و واحدهای صنفی غیرضرور در راستای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، تصریح کرد: در این مدت یک هزار و ۵۳ فقره نظارت و بازدید بر این مراکز در سطح استان انجام شده است.

 

شجاع تاکید کرد: تاکنون ۵۱ واحد صنفی غیرضروری متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خراسان جنوبی پلمب شده و برای ۴۹۸ مورد تذکر داده شده است.

 

وی با اشاره به توقیف ۲۶ دستگاه خودرو متخلف که رانندگان آنها با وجود تذکرات اصرار به تردد در شهرهای غیر محل سکونت خود در طرح فاصله گذاری اجتماعی داشتند، افزود: همچنین تاکنون همکاران نسبت به صدور ۴۳ برگ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای رانندگان متخلف اقدام کرده‌اند.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از پایش سلامت ۷۴ هزار و ۶۹۹ نفر در مبادی ورودی استان خبر داد و گفت: در این مدت از ورود ۸۵۵ دستگاه خودرو با پلاک غیر بومی جلوگیری و از خروج یک هزار و ۲۲ دستگاه نیز جلوگیری شده است.

 

شجاع از هدایت بالغ بر ۱۶ هزار دستگاه خودرو از مسیرهای بین شهری و محورهای اصلی استان خبر داد.

 

وی به اقدامات پلیس در حوزه رصد فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در این مدت ۵۰ فقره پرونده نشر شایعات کرونا، تشویق اذهان عمومی و احتکار در استان تشکیل شده و ۲۰۰ مورد محتوا تولید و منتشر شده است.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۵ هزار ماسک احتکار شده خبر داد و گفت: همچنین در این مدت ۷۱ هزار دستکش و ۶۳ هزار لیتر انواع مواد ضدعفونی و شوینده کشف شده و در این رابطه ۱۴ نفر محتکر دستگیر شدند.

 

 

 

 

 

کد خبر 912084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha