اعلام رسمی دولت نروژ برای مخالفت با الحاق کرانه باختری

نروژ به گروه تحریم کنندگان اقدام الحاق زمین های فلسطینی در کرانه باختری توسط صهیونیستها پیوست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز، نروژ به گروه تحریم کنندگان اقدام الحاق زمین های فلسطینی در کرانه باختری توسط صهیونیستها پیوست. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از تشکیل کابینه ائتلافی از الحاق بسیاری از زمین های کرانه باختری به شهرک های یهودی نشین خبر داد.

 

وزیر امور خارجه نروژ ، اینه اریکسن روز سه شنبه طی یک جلسه مجازی با حضور 15 نفر از معاونانش گفت: کشورش به طور رسمی به کمپین جلوگیری از الحاق زمین های کشاورزی به شهرک های غیرقانونی یهودی نشین می پیوندد.

 

وی گفت که طرح رژیم تل آویو برای الحاق مناطق کرانه باختری ناسازگار با هدف دستیابی به یک راه حل پایدار دو کشور است ، و در صورت اجرای آن صلح و امنیت منطقه ای را به خطر می اندازد.

 

وی افزود: هر گام یک جانبه برای روند صلح مضر است و الحاق به نقض مستقیم و مغایر با قوانین بین المللی خواهد بود.

 

ائتلاف جدید اسرائیل ، به رهبری نخست وزیر بنیامین نتانیاهو ، قصد دارد تا از اول ژوئیه حاکمیت خود را بر شهرکهای غربی و دره اردن - حدود 30 درصد کرانه باختری تحمیل کند.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا ظاهرا برای الحاق این زمین ها به تل آویو چراغ سبز نشان داده است. معامله قرن ترامپ یکی از راه های اجرای این طرح صهیونیستی بود.

 

پیشنهاد الحاق غیرقانونی موجی از محکومیت ها را از طرف جناح های مختلف فلسطین و همچنین سازمان ملل ، اروپا و کشورهای عربی برانگیخته است.

کد خبر 935266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha