همیشه مدیون امام رضا(ع) بوده و هستم

قوام نیا با اشاره به اثر برگزیده خود در رابطه با امام رضا گفت: اگر اثری راخلق می کنم به این دلیل است که بتوانم ذره ای از ارادت خودم را به آستان حضرت رضا(ع) به اثبات برسانم.

به بهانه  میلاد با سعادت امام رئوف، علی بن موسی الرضا «سید روح‌الله قوام نیا»، آهنگساز دینی برگزیده ی کشوری در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان  در معرفی خود بیان داشت: سید روح‌الله قوام نیا هستم. متولد سال۵۸، دارای مدرک کارشناسی معماری و شهرسازی و کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث، مفسر و حافظ کل قرآن کریم و آهنگساز موسیقی دینی به۴ زبان عربی، فارسی، انگلیسی و اردو هستم.


این آهنگساز دینی گفت: بیش از۱۰ بار رتبه اول مسابقات کشوری تواشیح و۲بار آهنگساز برگزیده ی کشور در رشته ی تواشیح شدم و مفتخر به ساخت صدها برنامه تواشیح و مدیحه سرایی و موسیقی دینی به۴ زبان زنده دنیا برای شبکه های مختلف ماهواره ای و رسانه ملی هستم.


این حافظه کل قرآن کریم افزود: به لطف خدا چندین اثر در رابطه با امام رضا(ع) کار کردم و اثری که می توانم از آن نام ببرم صلوات خاصه حضرت علی بن موسی الرضا است که در سال۸۶ این اثر خلق شد و در جشنواره ی بین المللی امام رضا(ع) رتبه ی اول را کسب کرد.


قوام نیا عنوان کرد: همیشه مدیون امام رضا بوده و هستم، اگر اثری راخلق می کنم به این دلیل است که بتوانم ذره ای از ارادت خودم را به آستان حضرت رضا(ع) به اثبات برسانم و امید است که این آثار به عنوان باقیات الصالحات و نشانه ای از مهر و محبتم به حضرت باشد.


وی که مولف کتاب رازهای نهفته ی قرآن درباره‌ی اهل بیت(ع) است بیش از صدها سخنرانی و منبر قرآنی با محوریت تدبر در قرآن، اجرای برنامه های قرآنی در کشورهای مختلف و انتشار آلبوم مدیحه سرایی (لک الحمد) با موضوع اشعار منظوم امام علی(ع) در کشورهای کویت و عربستان را در کارنامه ی کارهای خود دارد.

 

کد خبر 945149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha