مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم اوقاف گلستان برگزار شد

​حجت الاسلام کوهساریان گفت: مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره از مسابقات قرآن کریم استان گلستان به منظور صرفه جویی هزینه و کیفیت مسابقات به شکل منطقه ای برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «ابوالفضل کوهساریان» عصر امروز (پنجشنبه 25 تیر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان گلستان که در دو منطقه شرق استان در آزادشهر، علی آبادکتول، گنبدکاووس و مینودشت و غرب استان و شهرستان های گرگان، کردکوی، بندرگز و آق قلا به صورت منطقه ای برگزار شد.

 

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات امروز 25  تیر در منطقه غرب استان و در مرحله شهرستانی به رقابت با یکدیگر پرداختند که این مسابقات در آستان امامزاده عبدالله(علیه السلام) گرگان برگزار شد.

 

حجت الاسلام کوهساریان ابراز داشت: در این دوره از مسابقات 93 نفر از برادران و 259 نفر از خواهران در رشته های ترتیل، قرائت، حفظ 5جز، 10جزء و 20جزء و حفظ کل و اذان در بخش برادران و دعاخوانی به رقابت پرداختند.

 

وی بیان کرد: نفرات برتر در این مسابقات به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد.

 

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان تاکید کرد: در مجموع در استان گلستان در رشته های مختلف 657 نفر از متسابقین برادر و خواهر به رقابت می پردازند.

 

حجت الاسلام کوهساریان افزود: این دوره از مسابقات با هدف کیفی گرایی، پرهیز از اسراف و صرفه جویی به صورت منطقه برگزار شد.

 

وی تاکید کرد: در این دوره از مسابقات پروتکل های بهداشتی رعایت شد و با دستورالعمل های بهداشتی و پک های بهداشتی متسابقین به رقابت پرداختند.

 

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه آزمون هر رشته در ساعت خاصی اتفاق بیفتد تا از تجمع جلوگیری شود، افزود: این دوره از مسابقات با حفظ پروتکل های بهداشتی برگزار شد و مانند سال های گذشته از حضور مردم برای شنیدن تلاوت و تماشای این مسابقات ممانعت به عمل آمد.

کد خبر 949706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha