خبرگزاری شبستان می‌تواند بهترین مرکز تقویت  ولایتمداری مردم در برابر تبلیغات بیگانگان باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خبرگزاری شبستان که حول محور مساجد کار می‌کند می‌تواند بهترین مرکز برای تثبیت عقاید، تقویت اعتقاد به توحید و نبوت و ولایت مداری در مردم، نماز و سایر ارزش های دینی در برابر تبلیغات بیگانگان باشد.

آیت الله «سید احمد حسینی خراسانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به ارزش کار خبرگزاری شبستان در حول مسأله مساجد اظهار داشت: مسجد دارای سه عنصر اصلی و قابل توجه است که این سه مورد را می‌توان محراب، منبر و مناره دانست که این سه محور پاسخگویی، روشنگری و ارزش آفرینی دینی هستند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معنای لغوی کلمه «محراب» عنوان کرد: محراب از حرب به معنای میدان جنگ است؛ یعنی محراب محل مبارزه با شیطان و شیطان صفتان است که این شیاطین می‌توانند از جمله شیاطین داخلی مثل هوای نفس، قدرت طلبی، سیاست بازی و شهوت باشند یا از جمله شیاطین بیرونی.

 

وی تصریح کرد: امروز رسانه های ضد اسلامی، ضد دینی و ضد ارزش های فطری و عقلانی همگی جزو این شیاطین خارجی محسوب می شوند که باید از عنصری به نام محراب به عنوان محل حرب و اعلان جنگ ادبی، اخلاقی و رسانه ای علیه آنها استفاده کنیم.

 

آیت الله حسینی‌خراسانی در ادامه این گفت‌وگو به موضوع منبر اشاره کرد و یادآور شد: منبر نیز خواستگاه و جایگاه نشر و بیان ارزش های اسلامی است که اتفاقا همین منبر یکی از سنتی ترین و قدیمی ترین و مؤثر ترین ابزارهای تبلیغ دین به شمار می رود و در نهایت به مناره می رسیم که آن هم نماد توحید، نبوت و ارزش های دینی و محل نورافشانی است.

 

وی خاطرنشان ساخت: بنابراین خبرگزاری شبستان که در حول محور مساجد کار می‌کند باید بداند که سه ضلع محراب، منبر و مناره در حقیقت کانون نورافشانی افکار است که می‌تواند بهترین مرکز برای تثبیت عقاید، تقویت اعتقاد به توحید و نبوت و ولایت مداری در مردم، نماز و سایر ارزش های دینی در برابر تبلیغات بیگانگان باشد.

 

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که خبرگزاری شبستان باید از ظرفیت مسجد به بهترین نحو استفاده کند، گفت: مسجد خاستگاه تبیین حقایق، ارزش های اسلامی، تفسیر دین و ارائه ناب ترین معارف اسلامی است و در نهایت با مسجد است که می توانیم به جنگ با دشمنان خدا برویم.

کد خبر 953418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha