نسخه شفابخش مقابله با «کرونا» صبر و مقاومت است

حجت الاسلام مدبر گفت: در مصاف با ویروس «کرونا» تنها یک نسخه شفابخش و نجات بخش وجود دارد و آن صبر، شکیبایی و مقاومت است.

حجت الاسلام «محمدحسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: این روزها جامعه با یک دشمن پنهان و حقیر یعنی ویروس کووید ۱۹ و از انواع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه این ویروس به عنوان اسباب امتحان خداوند متعال برای مردم تبدیل شده است، افزود: خداوند 2 بار در قرآن یکی در سوره بقره و دیگری در سوره محمد فرموده است که بدون هیچ تردیدی حتماً شما را امتحان می کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه این تنها اندکی از امتحان خداوند بوده است، بیان کرد: سختی ها، ناملایمت ها، خسارت به اموال، آسیب های جسم و... از امتحان خداوند به شمار می آید که مردم به وسیله آن ها آزمایش می شوند.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه توصیه خداوند متعال در برابر امتحان ها صبر و شکیبایی است، عنوان کرد: خداوند در برابر امتحان های الهی به صابران و شکیبایان بشارت داده است؛ آن ها که در برابر این آزمایش ها مقاومت کرده و میدان را خالی نمی کنند و تمام تلاششان را برای مقابله با این تهدیدها به کار می گیرند کسانی هستند که پیروز امتحان الهی می شوند.

 

 وی با اشاره به اینکه امتحان خداوند تفاوت‌های بسیاری با امتحانات مرسوم دنیا دارد، تصریح کرد: به تعبیر مولا امیرالمومنین در نهج البلاغه دنیا جای تمرین و ریاضت است؛ دنیا یک اردوگاه بوده و انسان ها در حال تمرین برای مسابقه واقعی روز قیامت هستند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به ادامه اینکه در آن مسابقه به کسانی که برنده می شود بهشت جایزه داده شده و کسانی که برنده نمی شوند جهنم در انتظارشان است، عنوان کرد: امتحان واقعی، روز قیامت بوده و دنیا جای تمرین، ریاضت، زحمت کشیدن و کار و تلاش است.

 

حجت الاسلام مدبر در پایان گفت: در مصاف با ویروس خطرناک «کرونا» یک نسخه شفابخش و نجات بخش بیشتر وجود ندارد و آن صبر، شکیبایی و مقاومت است.

 

 

کد خبر 960207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha