چشم انداز آینده جهرم ترسیم شود

حجت الاسلام مدبر گفت: چشم انداز توسعه‌ای شهرستان جهرم باید طراحی شود و نقش هر ارگان و نهاد در پیشرفت شهرستان مشخص شده تا بدانیم وظیفه هر ارگانی چیست و در چندسال آینده به چه جایگاهی در استان و کشور می رسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، امروز (یکشنبه ۲۶ مرداد) در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان جهرم ضمن تبریک به خبرنگاران هر روز را روز خبرنگاران بابت کارهای خطیرشان دانست و گفت: این سختی کار با نیت خیر توام می شود.

 

امام جمعه جهرم افزود: بعضی از انسان ها بلبل صفت هستند و اطراف چیزهای خوب می گردند و به دنبال نکات مثبت هستند،اما بعضی مگس صفت هستند و به دنبال چیزهای بد بوده و صرفا نکات منفی را می بینند اما انسان باید هم نقاط ضعف و هم قوت را ببیند و با تکیه بر نقاط قوت، نقاط ضعف را از بین ببرد.

 

وی ضمن بیان روایتی از امام علی (ع) بیان کرد: اگر می خواهید جایی آباد شود باید حس وطن دوستی تقویت شود که در همین راستا باید پیشینه جهرم را معرفی کرد و یکی از این موارد راه اندازی موزه مرکزی جهرم بوده که می تواند در این خصوص بسیار کمک کند.

 

حجت الاسلام مدبر خاطرنشان کرد: مناطقی مانند منطقه ویژه اقتصادی هنوز دردی از مشکل اشتغال جوانان را دوا نکرده است،اما در مراکزی مانند رشد و فن آوری شاهد بالندگی و فعالیت آنها هستیم که این مهم می تواند آینده ای روشن را برای جوانان و شهرستان رقم بزند، چرا که گنج واقعی نیروی انسانی و به خصوص جوانان هستند که باید به آنها توجه کرد.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از نقاط ضعف مدیریت شهرستان که رسانه‌ها باید به عنوان مطالبه عمومی مطرح و در این مسیر از مسئولین مطالبه‌گری کنند، عدم وجود و نگارش چشم‌انداز توسعه بلندمدت شهرستان جهرم است، تصریح کرد: جلساتی در این مورد تشکیل شده است ولی در حد حرف و جلسه باقیمانده ولی هیچ سند چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدتی وجود ندارد و به مرحله‌ی اجرایی نرسیده است.

 

امام جمعه جهرم ادامه داد: چشم انداز توسعه‌ای شهرستان جهرم باید طراحی شود و نقش هر ارگان و نهاد در پیشرفت شهرستان مشخص شده تا بدانیم وظیفه هر ارگانی چیست و در چندسال آینده به چه جایگاهی در استان و کشور خواهیم رسید.

 

وی با اشاره به اینکه بدون داشتن برنامه‌ای مدون که جزییات مشخص باشد اتفاق مثبتی در شهرستان نمی افتد، تاکید کرد: باید با توجه به نقاط قوت ضعف شهرستان، نقشه‌ی راه آینده ترسیم شود.

 

حجت الاسلام مدبر با تاکید بر اینکه از مسئولین می‌خواهم که با توجه به اسناد بالادستی و برنامه پنج سال توسعه کشور، برنامه چشم‌انداز توسعه جهرم ترسیم و مکتوب شود، گفت: گنج واقعی هر جامعه‌ای نیروی انسانی و جوانان هستند و مسئولین باید به جوانان به عنوان نیروی انسانی خلاق و توانمند توجه ویژه داشته باشند.

 

کد خبر 960895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha