وصول یا عدم وصول مالیات، بر بودجه استان‌ها اثرگذار است

پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: وصول یا عدم وصول مالیات توسط استان‌ها بر بودجه آنها اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «امید علی پارسا» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار و گفتگو کرد.

پارسا در این دیدار به دلایل عدم انگیزه استان‌ها در جهت وصول مالیات اشاره و خاطرنشان کرد: عدم تفاوت بین استان‌های قوی و ضعیف در وصول مالیات و همچنین نحوه چیده شدن نظام درآمد هزینه یا نظام وصول مالیات و بودجه از جمله دلایل عدم انگیزه در استان‌ها برای وصول مالیات است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه در جهت ساماندهی سیستم مالیاتی کشور، اضافه کرد: امسال با پنج ماه پیگیری منظم درنهایت تفاهم‌نامه‌ای در جهت ساماندهی سیستم مالیاتی کشور ابلاغ و از نیمه آبان ماه اجرایی خواهد شد که در آن به استان‌هایی که موفق شده باشند تا 95 درصد از سهم تعیین‌شده مالیات خود را وصول کنند، 100 درصد بودجه استان را به آنها بدهیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص استان‌هایی که موفق به وصل بیش از 95 درصد سهم مالیات خود نشوند، گفت: این استان‌ها به ازای هر یک درصد که نتوانند مالیات خود را وصول کنند، سه درصد از بودجه سال آنها کسر خواهد شد.

پارسا عنوان کرد: همچنین از دیگر موارد تشویقی برای استان‌های موفق در وصول 95 درصد مالیات این است که به ازای هر یک درصد وصول بیشتر از 95 درصد، چهار درصد تشویقی نیز دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه استان‌هایی که ۱۰۰ درصد وصولی داشته باشند، ۲۰ درصد اضافه‌تر از بودجه تشویقی دریافت می‌کنند اظهار داشت: استان‌هایی که بیشتر از ۱۰۰ درصد وصول داشته باشند، بخش قابل‌توجهی از وصول اضافه از حد تعیین‌شده به پروژه‌های عمرانی استان اختصاص می‌یابد.

کد خبر 983765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha