فاصله گرفتن مردم از اخلاق زیبنده جامعه منتظران ظهور نیست

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: متاسفانه امروز شاهد فاصله گرفتن مردم از اخلاق هستیم. به عنوان مثال نرم خویی یکی از ویژگی های بارز ائمه(ع) بود، اما امروز خشم و درگیری افزایش یافته و این زیبنده جامعه منتظران ظهور نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» امشب (یکم آبان) در پانزدهمین همایش مهدیه ها مساجد مزین به نام امام زمان(عج) که با حضور مسئولین مهدیه های استان مازندران در مهدیه ساری برگزار شد، گفت: در قرآن کریم به گذشته و آینده اشاره شد چرا که هر دو در جامعه لازم است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه برای زندگی در حال باید از گذشته عبرت بگیریم، افزود: برای آینده تلاش کنیم که اگر بد است پیشگیری کنیم و اگر خوب است تسریع ببخشیم و با تمام تلاش به سمت مسلمان کامل شدن پیش برویم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه معیار مسلمان باید قرآن و سیره ائمه اطهار(علیهم السلام) باشد، خاطرنشان شد: متاسفانه امروز شاهد فاصله گرفتن مردم از فضایل اخلاقی بزرگان دین و آموزه های دینی هستیم. به عنوان مثال نرم خویی یکی از ویژگی های بارز ائمه معصومین(علیهم السلام) بود، اما امروز خشم، خشونت، جنگ و درگیری افزایش یافته است. این زیبنده جامعه منتظران ظهور نیست.

 

وی به اهمیت آمادگی داشتن برای زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: در کنار تمام خوبی ها یک سلسله ضعف هایی وجود دارد که باید آن ها را اصلاح کنیم و تلاش در این زمینه را در دستور کار خود قرار دهیم.

 

*ولایت مهم‌ترین پیام روز نهم ربیع‌الاول است

در ادامه حجت الاسلام «ناصرشکریان امیری» به تعداد افرادی که بر بیعت خود با امام علی (ع) در غدیر و امام حسین(ع) در کوفه ماندند اشاره کرد و گفت: روز نهم ربیع الاول را روز بیعت نامگذاری کردند تا هر ساله استمرار بر بیعت داشته باشیم چون استمرار در بیعت بسیار مهم است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به مسئله دوران غیبت امام زمان(عج) اشاره کرد و افزود: ولایت مهم‌ترین پیام روز نهم ربیع‌الاول است و همه باید در راستای حفظ حریم ولایت و جایگاه آن تلاش و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

کد خبر 985968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha