​ایجاد وقف مشارکتی قرآنی در گلستان

حجت الاسلام کوهساریان از ایجاد وقف بزرگ مشارکتی قرآنی در گلستان خبر داد و گفت: خیران و علاقمندان می توانند با حداقل ۵۰ هزار تومان در این وقف سهیم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «ابوالفضل کوهساریان» عصر امروز(یکشنبه ۴ آبان) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: قرآن کتابی برای هدایت بشریت است.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: قرآن کریم به عنوان معجزه جاوید پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم) است و خدای متعال برنامه زندگی انسان ها را در قرآن کریم قرار داده است.

 

حجت الاسلام کوهساریان ابراز داشت: قرآن به عنوان ثقل اکبر و یادگار پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) است که در  حدیث ثقلین می فرماید قرآن کریم و اهل البیت(علیه السلام) به عنوان دو بال پرنده منجر به سعادت انسان می شود.

 

وی تصریح کرد: همه ما به عنوان مسلمان و به عنوان پیرو مکتب پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) وظیفه داریم که از این دو یعنی ثقل اکبر قرآن کریم و ثقل اصغر اهل البیت(علیه السلام) بهره برداری لازم را داشته باشند.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان تأکید کرد: اداره اوقاف و امور خیریه متولی امامزادگان و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و یا برگزاری مسابقات های قرآن کریم است و فعالیت های مختلف قرآن کریم از جمله برگزاری دوره های آموزشی و طرح تربیت قرآنی کریم و ترویج فرهنگ وقف را در طول سال دنبال می کند.

 

حجت الاسلام کوهساریان افزود: با عنایت به اینکه فعالیت های قرآنی در استان انجام می شود این فعالیت ها نیازمند حمایت های معنوی و مادی است و یکی از بهترین ظرفیت ها وجود موقوفات قرآنی در سطح استان به شمار می رود.


وی متذکر شد: متاسفانه در این سالها موقوفات چشمگیر قرآنی به ثبت نرسیده و نیاز است بازنگری در نیات واقفان اتفاق بیفتد و نیات واقفان را به حمایت از برنامه های قرآنی سوق دهیم.

 

حجت الاسلام کوهساریان تصریح کرد: مجموعه اوقاف و امور خیریه برنامه ریزی کرده تا با همت خیران موقوفه قرآنی را در گرگان تأسیس کند و این موقوفه قرآنی به عنوان وقف مشارکتی ایجاد شود.

 

وی بیان کرد: برای این مهم نیازمند حمایت های مالی از همه عزیزان هستیم و برنامه ریزی شده همه بتوانند در این موقوفه با حداقل سهم 50 هزار تومان مشارکت کنند.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: خیران و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می تواننند با شماره 09115220016 و یا شماره  32681660 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تماس حاصل کنند.

کد خبر 986556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha