حوزه های علمیه باید پاسخگوی مطالبات مردم در حوزه دین باشند

قرآن و معارف: عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حوزه‌های علمیه باید متناسب با ضرورت‌ها و نیازهای جامعه پاسخگوی مطالبات مردم در حوزه دین باشند.<BR> <BR>

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود صلواتی، عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه حفظ اصول حاکم بر حوزه همراه با نظم و انسجام را از دغدغه‌های مقام معظم رهبری دانست و به خبرنگار شبستان گفت: بالندگی و استقلال حوزه‌های علمیه در گرو همین انسجام و اصول حاکم بر حوزه‌ها است که این امر منشأ پیشرفت و تعالی است.

وی ادامه داد: ادامه این روند همراه با کار هماهنگ، حساب‌شده و همراه با پرورش و آموزش صحیح علاوه بر ایجاد انسجام بیشتر در حوزه‌ها باعث نهادینه شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری می شود.

حجت‌الاسلام صلواتی پاسخگویی به مطالبات مردم در حوزه دین و جامعه را از اهم وظایف حوزه دانست و تأکید کرد: اساتید و طلاب حوزه با تعمق بیشتر و درک سیاسی و اجتماعی بهتر از نیازهای جامعه باید خود را برای پاسخ‌ متناسب و به روز به مطالبات، نیازها و خواسته‌های مردم به ویژه جوانان آماده کنند تا شاهد پویایی و تحول عمیق‌تر در سطح حوزه‌ها باشیم.

این استاد حوزه علمیه قم آشنایی با زبان‌های روز دنیا را یکی از ملزومات فرهنگ اسلامی و آموزه‌های دینی به اقصی نقاط جهان عنوان کرد و گفت: طلاب حوزه‌ها باید به زبان‌های خارجی و همچنین فنون تبلیغ دین بر سایر کشورها مسلط بوده و راه‌های انتقال فرهنگ ناب اسلام به سایر ملت‌های دنیا را بشناسند.

وی لزوم بهره‌گیری بیشتر از قرآن کریم در متون درسی حوزه را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: متأسفانه تاکنون بهره‌گیری کافی از قران و نهج‌البلاغه در متون درسی طلاب حوزه مورد توجه نبوده و این کتب ارزشمند و الهی تنها به عنوان دروس جنبی و حاشیه‌ای مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام صلواتی برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت را نیاز حوزه‌های علمیه دانست و اظهار کرد: وجود این دوره‌ها از ضروریات گذشته و آینده حوزه‌ها بوده و متناسب با ضرورت‌ها، نیازهای آنی و سریع و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت تعیین شده و طلاب بر اساس این نیازها می توانند بهتر به تحصیل علوم بپردازند.

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه، طلاب حوزه‌های علمیه را به بهره‌گیری بیشتر از علوم، فنون و دانش روز فرا خواند و گفت: طلاب حوزه‌ها بایستی هم در اخلاق و رفتار و هم در معلومات و بهره‌گیری از دانش روز در سطحی عالی و مورد پذیرش آحاد جامعه قرار گرفته و از فناوری‌های پیشرفته و مدرن در حوزه علوم مختلف برای ارتقای سطح علمی خود بهره گیرند تا در تداوم راه انقلاب توسط روحانیت موفق باشند.

پایان پیام/

کد خبر 997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha