مدرس دانشگاه «کیپ تاون» کتاب تجربه سفر به مسجد الاقصی را منتشر می کند

مدرس دانشگاه آفریقای جنوبی که از «کیپ تاون» تا مسجد الاقصی در بیت القدس را با پای پیاده طی کرده است تصمیم دارد کتابی در مورد تجربه های سفر خود به مسجد الاقصی منتشر کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «middleeastmonitor»، مدرس دانشگاه آفریقای جنوبی که از «کیپ تاون» تا مسجد الاقصی در بیت القدس را با پای پیاده طی کرده است تصمیم دارد سفر خود را تا مدینه و مکه در عربستان سعودی ادامه دهد.

 

«شهید بن یوسف تاکالا» از روز 15 آگوست سال 2018 میلادی سفر خود را از کیپ تاون آغاز کرد و پس از عبور از زیمباوه،زامبیا،تانزانیا،کنیا،اتیوپی،سودان،مصر و غزه درماه فوریه به مسجد الاقصی رسید.

 

او تلاش کرد تا از طریق غزه به سمت بیت المقدس برود اما به دلیل محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی نتوانست این مسیر را برود ،به همین دلیل به مصر برگشت و از طریق صحرای سینا به سوی بیت المقدس رفت.

 

تاکالا به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانست از مسجدالاقصی خارج شود و این شرایط را نعمت بزرگی از سوی خداوند توصیف کرد که مدت بیشتری می تواند در سومین مکان مقدس مسلمانان در جهان بماند.

 

وی در این باره گفت: الحمدلله من هر روز فرصت دارم كه پنج نماز یومیه را در مسجد الاقصی بخوانم.احساس می کنم که خواندن پنج نماز یومیه از سحر تا شب در مسجد الاقصی برای من یک افتخار از طرف خداوند و یک امتیاز است.

 

این مدرس سابق دانشگاه آفریقای جنوبی قصد دارد کتابی تحت عنوان «سفر معنوی من» بنویسد و در آن سفر خود را مستند کند.

 

وی پس از خروج از مسجدالاقصی قصد دارد با پیاده روی به عربستان سعودی برود و از مسجد مسجد الحرام و مسجد النبی بازدید کند.

کد خبر 998318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha