توسل ائمه اطهار (ع) به ام الائمه (س)/ زنده نگه داشتن حادثه سقفیه یکی از برنامه های اصلی ائمه بود

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اصفهانی با بیان اینکه تمام ائمه و انبیا مأمور بودند در شداید و مشکلات به نور ایشان متوسل شوند، گفت: یکی از برنامه های ائمه اطهار این بود که نگذارند حادثه سقیفه و شهادت ام الائمه فراموش شود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به روایت 45 روز، سنتی دیرینه است که توسط بسیاری از مراجع عظام تقلید و علما از گذشته تاکنون برگزار میشد.

 

این سنت توسط علمای اصفهانی نیز بسیار جدی گرفته می شد که از جمله آنها آیت الله سید حسن موسوی اصفهانی آدریانی، یکی از فضلای حوزه علمیه و از شاگردان امام خمینی (ره) و آیت الله خویی همه ساله مراسم روضه و توسل به حضرت فاطمه زهرا (س) را برپا می داشت. ایشان نویسنده کتاب های ثقات الرواة، كه آيت‌اللّه خويى و علامه شيخ آقابزرگ تهرانى بر آن تقريظ نگاشته‌اند و همچنین نویسنده کتاب های الإمامة و الولاية؛ تقريرات درس فقه و اصول آيت‌اللّه خويى می باشند. قلم ایشان عربی بود و کتاب هایشان را نیز به عربی نگاشته اند. تنها کتابی که به فارسی نگاشته شده، کتاب« در امامت و ولایت امیرالمومنین (ع)» است.

 

به همین مناسبت مجلس روضه و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به مدت سه روز در بیت مرحوم آیت الله سید محمد طباطبایی برگزار می شود.

 

در این رابطه، حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین موسوی اصفهانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از برگزاری مراسم توسل به حضرت زهرا (س) خبر داد و گفت: مراسم توسل به حضرت زهرا (س) از سال های قبل توسط آیت الله سید حسن موسوی اصفهانی آدریانی در مدرسه علمیه خمینی شهر برگزار می شد.

 

وی افزود: مراسم توسل به حضرت زهرا (س) پس از رحلت آیت الله موسوی اصفهانی هر سال به مدت سه روز در مدرسه علمیه خمینی شهر برگزار می شد اما به دلیل شرایط کرونا امسال این مراسم در بیت مرحوم آیت الله طباطبایی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه مراسم توسل به حضرت فاطمه زهرا (س) از روز سه شنبه تا پنج شنبه در بیت مرحوم آیت الله طباطبایی برگزار می شود، افزود: حجت الاسلام دریابیگی، حجت الاسلام سید محمود مومنی، حجت الاسلام سید فاضل طباطبایی در این سه روز به سخنرانی می پردازند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز به مدیحه سرایی خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی تصریح کرد: مراسم توسل به حضرت فاطمه زهرا (س) با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود و در مراسم بین شرکت کنندگان ماسک و مواد ضد عفونی توزیع می شود.

 

وی ادامه داد: تلاش بر این است مراسم توسل به حضرت زهرا (س) با حضور خطبا و روحانیون برگزار شود البته مراسم روز پنج شنبه عمومی تر خواهد بود.

 

تولیت مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) در ادامه با اشاره به آثار و برکات توسل به حضرت فاطمه  زهرا (س) گفت: تمام ائمه و انبیا مأمور بودند در شداید و مشکلات به نور ایشان متوسل شوند.

 

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) ام الائمه است، خاطرنشان کرد: ائمه اطهار (ع) همواره با توسل به حضرت فاطمه زهرا (س) می کوشیدند تا حادثه سقیفه و شهادت حضرت فاطمه (س) فراموش نشود چرا که یکی از برنامه های ائمه اطهار این بود که نگذارند حادثه سقیفه و شهادت ام الائمه فراموش شود.

کد خبر 999584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha