آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در قم برگزار شد

هفدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور با حضور بیش از ۵ هزار حافظ در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،  رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی با اشاره به حضور ۵۰۱۴ نفر در هفدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: ۳۰۰۵ حافظ خانم و ۲۰۰۹ حافظ آقادر این دوره از آزمون‌ شرکت کردند.

 

حجت لاسلام سجادی تبار از حضور شرکت کنندگان درسه رشته حفظ ۱۰ جزء ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم خبر داد و گفت: به شرکت کنندگانی که نمره حد نصاب ۱۴۰ را بگیرند در ۵ سطح مدرک پایان دوره تحصیلی اعطا می‌شود.

 

وی اعطای مدرک تحصیلی به حافظان ده جز رامعادل دیپلم ۲۰ جز را معادل فوق دیپلم بیان کرد و افزود: حافظان ۳۰جز اگر کمتر از ۱۴۰ کسب کنند معادل لیسانس و بالاتر از آن هم به شرط قبولی در دو مرحله آزمون کتبی و سابقه ۱۰ سال تحصیل معادل دکتر ا اعطا می‌شود.

 

مسئول اجرایی برگزاری آزمون‌ همچنین از آزمون شفاهی دوره، پس از اعلام نتایج خبر داد و گفت: نتیجه آزمون تا تیر از مسیر تارنمای تلاوت اعلام می‌شود و آزمون شفاهی هم در اواخر مرداد برگزار خواهد شد.

 

آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن‌ از مصوبات شورای توسعه قرآن کریم است که هر ساله پس از فرخوان عمومی در اسفند، از سوی سازمان دارالقرآن کریم اعطا می‌شود.

کد خبر 1174901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha