برگزاری آزمون کنکور سراسری با شرکت ۱۵۸۱ داوطلب در صومعه‌سرا

بالو گفت: آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ با شرکت ۱۵۸۱ داوطلب در ۱۵ حوزه‌ امتحانی برگزار می‌شود.

«حسین بالو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ به صورت حضوری در روزهای هشتم تا یازدهم تیر ماه برگزار می‌شود.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا افزود: در آزمون امسال هزار و ۵۸۱ داوطلب در گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان با هم به رقابت می‌پردازند که از این تعداد هزار و ۵۴ داوطلب زن و ۵۲۷ داوطلب مرد هستند.

 

وی همچینین در مورد تعداد داوطلبان رشته‌های مختلف گفت: از کل داوطلبان آزمون کنکور، ۱۳۶ نفر در رشته‌ رياضی و فنی، ۶۰۱ نفر در رشته‌ انسانی، ۴۷۵ نفر در رشته‌ تجربی، ۱۶۰ نفر در رشته‌ هنر و ۲۰۹ نفر در رشته‌ زبان شرکت کرده‌اند.

 

بالو با اشاره به تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون کنکور تصریح کرد: تعداد ۱۵ حوزه‌ امتحانی در چهار روز برای آزمون کنکور سراسری در نظر گرفته شده است 

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با اشاره به اینکه حوزه‌های برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور داوطلبان می‌باشد بیان کرد: فرآيند برگزاری هر آزمون، صبح‌ها راس‌ ساعت‌ ۸:۰۰ آغاز می‌شود و درب حوزه‌های امتحانی رأس‌ ساعت‌ ۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد لذا از ورود متقاضیان پس از بسته شدن درب حوزه‌های امتحانی ممانعت بعمل خواهد آمد.

 

وی در خصوص تغییرات دفترچه‌های سوال و پاسخنامه گروه‌های آزمايشی پنج‌گانه عنوان کرد: در آزمون سراسری امسال به هر متقاضی گروه‌های آزمايشی هنر و زبان خارجه ۲ دفترچه سوال و ۲ پاسخنامه و به هر متقاضی گروه‌های آزمايشی ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی سه دفترچه سوال و سه پاسخنامه داده می‌شود که اين بسته‌ها شخصی‌سازی شده و مشخصات متقاضیان بر روی پاسخنامه و جلد دفترچه سوالات درج شدده است.

 

بالو با بیان اینکه برای شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون و هم چنين اصل كارت ملی و يا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامی است، گفت: كارت‌های شركت در‌ آزمون‌ همه متقاضیان‌ به همراه راهنمای شركت در آزمون از روز یک‌شنبه (۵ تیر) لغايت روز سه‌شنبه(۷ تیر) برای مشاهده و پرينت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: داوطلبانی كه در ۲ يا سه گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند بايد علاوه بر پرينت كارت شركت در آزمون گروه آزمايشی اصلی، برحسب مورد، نسبت به پرينت كارت گروه آزمايشی دوم و يا سوم خود نیز اقدام کنند. 

 

وی در پایان تاکید کرد: هر یک از داوطلبان درصورت مشاهده نقص احتمالی در كارت شركت در آزمون، می‌بايستی حداقل یک روز قبل از برگزاری آزمون به حوزه رفع نقص كارت در اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا، واحد سنجش و ارزشیابی، مراجعه کنند.

 

کد خبر 1189459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha