مارتن کنکور در استان اصفهان به پایان رسید

همزمان با سراسر کشور مرحله نخست مارتن کنکور در استان اصفهان با رقابت نزدیک به ۵۶ هزار نفر به پایان رسید.

«رضاعلی نوروزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به برگزاری مرحله نخست آزمون سراسری ورودی سال آینده دانشگاه های کشور اظهارداشت: نزدیک به 56 هزار نفر در این رقابت شرکت کردند که نسبت به سال گذشته کاهش 40 درصدی داشته است.

نماینده سازمان سنجش در استان اصفهان کاهشی بخشی از جمعیت شرکت کنندگان در کنکور را به دلیل عدم حضوری برخی از دانش آموزان در حال تحصیل پایه دوازدهم اعلام کرد و گفت: آن ها در مرحله دوم شرکت خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه رقابت در رشته تجربی بیش از رشته های ریاضی، انسانی، هنر و زبان بود، تصریح کرد: تقریبا نیمی از شرکت کنندگان در رشته تجربی رقابت می کردند.

نوروزی ادامه داد: با توجه آمار بالای شرکت کنندگان رشته تجربی، پنج مکان برای آزمون این رشته در شهر اصفهان پیش بینی شده بود.

 

وی خاطرنشان کرد: آزمون سراسری مرحله اول ورودی دانشگاه های 1402 کشور در 27 شهر استان اصفهان برگزار شد که همکاری خوبی برای آرامش و آسایش شرکت کنندگان رقم خورد و برای خانواده های آن ها هم پیش بینی انتظار شده بود.

نماینده سازمان سنجش در استان اصفهان با اشاره به تخلفاتی که صورت گرفته بود، تصریح کرد: وسایل ممنوعه که وارد جلسه کنکور شده بود، جمع‌آوری و تحویل مقامات قضایی شد.

 

وی اضافه کرد: افراد متخلف مجازات خواهند شد که محرومیت چند سال برای حضور در کنکور از جمله آن است.

 

 

کد خبر 1247803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha