لغو مجوز هتک حرمت قرآن کریم دربرابر سفارت ترکیه در نروژ

پلیس نروژ اعلام کرد: امروز جمعه اجازه سوزاندن قرآن کریم توسط تندروهای افراطی دربرابر سفارت ترکیه در اسلو پایتخت نروژ را نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الشروق، پلیس نروژ اعلام کرد: از سوزاندن قرآن که قرار است امروز (جمعه 14 بهمن 1401) در مقابل سفارت آمریکا در اسلو برگزار شود، جلوگیری خواهد کرد، زیرا نمی توان امنیت را تضمین کرد.

 

پلیس اسلو این تصمیم را براساس اطلاعات به دست آمده اعلام و تاکید کرد: سوزاندن قرآن نوعی ابراز بیان سیاسی قانونی در نروژ است.

 

وزارت امور خارجه ترکیه روز گذشته(پنجشنبه 13 بهمن) در جدیدترین اقدام متقابل با اروپا و آمریکا درباره اقداماتت ضد اسلامی، سفیر نروژ در آنکارا را احضار کرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه نروژ به خبرگزاری آلمان گفت: از سفیر این کشور خواست شده تا در نشست وزارت امور خارجه ترکیه شرکت کند.

 

سفیر نروژ بر حق آزادی بیان در نروژ اشاره و تاکید کرد: دولت نروژ از تظاهرات ضد اسلامی حمایت نمی کند و در آن مشارکت ندارد.

 

منابع دیپلماتیک به خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: به این سفیر ابلاغ شد که موضع نروژ در جلوگیری نکردن از اینگونه رفتارها که آنکارا آن را ناشی از جنایت نفرت می داند، غیرقابل قبول است.

 

وزارت امور خارجه ترکیه روز گذشته سفیران 9 کشور غربی را که کنسولگری خود را در ترکیه به دلیل تهدیدات تروریستی تعطیل کردند، احضار کرد. این تعطیلی ها پس از هشدار امنیتی آمریکا صورت گرفته است.

 

کد خبر 1250492

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha