امام رضا (ع)، تفکر جدایی دین از سیاست را ناکام گذاشت

حجت الاسلام کرامتی با بیان اینکه امام رضا (ع) ابعاد مختلف دین مبین اسلام را نشان داد ، گفت : امام رضا ( ع) تلاش دشمن اهل بیت (ع) مبنی بر جدایی دین از سیاست را ناکام گذاشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان ضمن گرامی داشت دهه کرامت، حضور امام رضا(ع) در ایران را سبب افزایش کیفی و کمی شیعه در ایران برشمرد و گفت: مکتب تشیع، از نظر محتوا و نرم افزاری رشد کیفی ارتقای محسوس داشت و امام رضا (ع) ابعاد اجتماعی، سیاسی و‌ فرهنگی دین مبین اسلام را به نمایش گذاشت، که تلاش دشمن اهل بیت(ع) برای جدایی دین از سیاست ناکام کرد.

امام جمعه گلپايگان جدایی دین از سیاست یا سیاست مامونی شده ، تلاش روشنفکران امروزی درس آموخته مکتب سکولاریسم خواند و بیان کرد: امام رضا(ع) ابعاد مختلف اسلام را به جامعه نشان داد، اسلامی که برای جزئی ترین موارد ورود مرده است، از مهم ترین ابعاد زندگی بشر، مانندحاکمیت جامعه غافل نشده است.

وی به برگزاری چند یادواره شهدا در شهرستان گلپايگان به مناسبت روز سوم خرداد اشاره کرد و افزود: برپایی این یادواره ها برای آشنایی نسل های جوان با شهدا و یافتن گمشده های معنوی جوانان در این یادواره ها موثر و راه گشاست.

حجت الاسلام کرامتی به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ابراز رضایت نسبی از مجلسی با دغدغه های دینی و انقلابی اشاره کرد و ادامه داد: رفع مشکلات کشور که با رصد و قانون گذاری و نظارت مجلس با هدف قانون گذاری برای رفع ضعف ها جامعه، بدون درنظرگرفتن مصلحت های محلی، شخصی و قومی و فقط با دید کلی نظام باید صورت بگیرد.

امام جمعه گلپايگان با یادآوری اینکه برخی رفتارها و تصمیمات نادرست در این مجلس نیز، وجود داشته است، خواستار برطرف شدن آنها در فرصت باقی مانده شد ./

کد خبر 1269078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha