برگزاری یادواره ۱۳ شهید والامقام در شیروان

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: یادواره سه روزه ۱۳ شهید والامقام روستای چوکانلو و توپکانلو از توابع بخش سرحد این شهرستان در حال برگزاری است.

سلیمان آذری- مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: یادواره این تعداد شهدای والامقام از روز دوشنبه 22 خردادماه شروع شده و تا روز چهارشنبه 24 خردادماه در محل دهستان تکمران، روستای چوکانلو مسجد سید الشهدا(ع) ادامه دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: این یادوراه ها همراه با سخنرانی و مداحی است و پس از پایان مراسم با حضور تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی، دیدار و سرکشی از خانواده های معزز شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، روایتگری و خاطره گویی در منازل و زادگاه شهدا صورت می گیرد.

 

آذری عنوان کرد: سرکشی به خانواده شهدا و جانبازان در راستای شناخت مشکلات این عزیزان از نزدیک و رفع دغدغه‌های آن هاست و در حد توان در این مسیر گام برمی داریم.

 

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان با بیان اینکه در مراسم‌های مربوط به شهدای عزیز آثار و برکات عظیمی وجود دارد، بیان کرد: هر چه داریم به برکت خون شهدا و ایثارگران است و تکریم خانواده شهدا وظیفه تک‌تک مسئولان در نظام اسلامی است.

 

شهرستان شیروان دارای سه امیر شهید ، ۷ سردار شهید و یک شهید مدافع حرم است که شهید براتعلی صدقی تنها امیر سرلشگر خلبان شهرستان است.

 

شهرستان شیروان در دوران دفاع مقدس ۶۳۸ شهید و هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام کرده و هم اکنون ۱۰۱ آزاده دارد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1272791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha