برنامه های رادیو فرهنگ در روزهای آخر صفر

به مناسبت فرارسیدن ۲۸و ۳۰ صفر رادیو فرهنگ برنامه هایی را به مناسبت رحلت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و امام حسن مجتبی علیه السلام و امام رضا علیهالسلام تدارک دیده است .

به گزارش خبرگزاری شبستان، به مناسبت ایام آخر صفر که مصادف است با رحلت حضرت رسول (ص) ،شهادت امام حسن مجتبی (ع) وشهادت امام رضا(ع) رادیو فرهنگ برنامه های متنوعی را پخش می کند.

*از «سیمای محمد(ص)»تا« شکوه یک صلح»*

سیمای محمد(ص) نگاهی به سیما و سیرت پیامبر اکرم (ص) در روز چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه ساعت۱۵:۰۰ روی آنتن می رود و « در سوگ آفتاب حسن» نیز از گروه تاریخ و اندیشه ساعت ۱۸:۱۵ چهارشنبه و ‌پنجشنبه  با بخش های مختلف از جمله کارشناسی و معرفی کتاب، گزارش و ... پخش می شود.

«ساعت سوگ» با نگاهی به اشعار سوگواره محمدی و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام ‌امام رضا علیه السلام ساعت ۱۹:۰۰ چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه  و ۸:۳۰ پنجشنبه روی آنتن می روند و در ادامه «جلوه حُسن»ویژه برنامه شهادت امام حسن مجتبی (ع)ساعت ۲۰:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه با موضوع خوانش شعر حسنی چهارشنبه شب همچنین ساعت ۸:۰۰ پنجشنبه در جدول پخش قرار دارد همچنین ویژه برنامه «شکوه یک صلح» با موضوع صلح امام حسن (ع) ساعت ۲۱:۰۰ همان شب از شبکه رادیویی فرهنگ پخش می شود .

«غریبانه» نیز  پنج شنبه، ۲۳ شهریور ساعت ۹:۰۰ویژه برنامه سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) با موضوع صلح امام حسن (ع)است که بصورت زنده به روی آنتن می رود.

*در سوگ خورشید خراسان در رادیو فرهنگ*

برنامه «هفت‌کوچه در سوگ » ویژه شهادت امام رضا علیه السلام با نگاهی به زندگی آن حضرت و سیره رضوی ساعت ۹:۰۰ صبح پخش می شود و برنامه «در سوگ خورشید خراسان» نیز ویژه برنامه شب شهادت امام رضا (ع ) ساعت۱۷:۰۰ تا ۱۹:۰۰ جمعه ۲۴ شهریور با موضوع شخصیت شناسی امام رضا علیه السلام از این شبکه رادیویی پخش می شود.

در برنامه« صحن کبوتران» که  ساعت ۲۰:۳۰ جمعه شب به مدت ۶۰ دقیقه به همت گروه تولید و تامین پخش می شود ،کارشناسان تلفنی به بررسی رونق شعر رضوی در زمان گذشته و معاصر می پردازند.

در این برنامه دکتر مدرس زاده بررسی شعر رضوی در زمان قدیم تا عصر صفوی می پردازد و در بخشی دیگر نیز ، رضا اسماعیلی؛ شاعر و منتقد، اشعار رضوی شاعران معاصر را معرفی و بررسی می کند.

کارنامه شعر رضوی بعد از انقلاب اسلامی، بسیار پربار است، شعرایی مانند صفارزاده و اخوان ثالث از جمله شاعران معاصر شعر رضوی هستند که اخوان ثالث شعری نیمایی برای امام رضا سروده است.

بعد از انقلاب گسترش شعر رضوی، جهش داشت. و اثار و شاهکارهای ارزشمندی سروده شده است که در این برنامه به خوانش و بررسی تعدادی از آنها پرداخته می شود.

روز شنبه ۲۵ شهریور ماه نیز برنامه «آسمان هشتم » ساعت ۸:۰۰ و بازپخش آن ساعت ۱۵:۰۰ به روی آنتن می رود و در ساعت ۸:۳۰ همان روز «یک لقمه برکت» که مستندی است در خصوص حال و هوای کسانی که غذای حضرتی می گیرند با موضوع تاریخچه غذای حضرتی از اولین غذا تا امروز پخش می شود .

.ساعت ۹:۰۰ تا۱۰:۳۰ نیز ویژه برنامه ای زنده با موضوع شخصیت شناسی امام رضا علیه السلام با بخش های کارشناسی، گزارش وارتباط با مشهد مقدس از گروه جامعه و کتاب روی آنتن می رود.

همچنین ویژه برنامه زنده «دری به خانه خورشید»پنجشنبه، جمعه و شنبه ساعت ۱۳ تا ۱۴ با بخش های مختلف ارتباط زنده با حرم مطهر امام رضا(ع)، کارشناسی، روایت، مرثیه سرایی، شعرخوانی و بخش های دیگر..به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر پخش می شود ، گفتنی است برنامه« مستند فرهنگ» نیز روز شنبه ساعت ۱۴:۳۰به شهادت امام رضا علیه السلام ‌وزوار حرم رضوی اختصاص دارد.
علاقه مندان می توانند برنامه های رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگا هرتز بشنوند.
کد خبر 1724154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha