دفاع مقدس نقطه عطف وحدت میان تمام اقشار یک ملت است

فخاری با بیان اینکه دفاع مقدس تمام صفات و ویژگی ها و تولید اندیشه است گفت: دفاع مقدس نقطه عطف وحدت میان تمام اقشار یک ملت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان،  علیرضا فخاری، استاندار تهران در مراسم سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز با تبریک حلول ماه ربیع و یاد و خاطره شهدا گفت: هر وقت در جمع نورانی پیش قراولان دفاع مقدس حضور می یابم، جملات الکن از آن است که همه آنچه که گذشت و تبدیل به خاطرات ماندنی شد را به نحو احسن بیان کند. چه روزها و چه جشن های نورانی ای داشتیم، روزهای خوبی بود، بزرگانی که بودند و اکنون در جمع ما نیستند. هر وقت از گفته ها و خاطرات آنها یاد می کنیم دلمان روشن می شود، شهدایی که هر یک دارای صفات ویژه بودند. این فضا به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شد که هرگز هیچکس فکر نمی کرد با یک انقلاب جوان این گونه برخورد شود، انقلابی که می رفت از نمونه جدید و ساختار جدید حکومت اسلامی شکل بگیرد اما در صف تجاوز و تعارض قرار می گیرد.

استاندار تهران ادامه داد: دفاع مقدس نقطه عطف و شروع بزرگی برای تمام اعصار تاریخ پیش رو است. محتوای دفاع مقدس آن قدر غنی و پر محتوا است که باید سالها آن را تحقیق و پژوهش کرد. ، دفاع مقدس که به ذات خود نه به عنوان جنگ و تخاصم میان دو کشور از یک طرف بلکه با تمام آموزه های فرهنگی و فکری در تقابل یک مردم بسیار موثر است و هیچ وقت تاریخ این قضاوت را فراموش نمی کند که میان دفاع مقدس ما با سایر جنگ ها چه تفاوت هایی وجود داشت.

فخاری تصریح کرد: بعد از دفاع مقدس نیز جنگ های بی شماری در جای جای دنیا رخ داد که برای تحکم قدرت و جنگ های مستکبران شکل می گیرد اما آن کجا و این کجا. حضور فرماندهی معظم و معزز کل قوا ویژگی برجسته این جنگ بود که فقیه عادل، اسلام شناس، شجاع و دانا است که شجاعتش از مولای متقیان (ع) است. دانشمند اخلاق و عرفان و معنویت که در فراز و نشیب های سخت کشور را در برابر جریان های استکباری فرماندهی می کند که نمونه آن را نمی توانیم پیدا کنیم.

وی ادامه داد: دفاع مقدس نقطه عطف وحدت میان تمام اقشار و تمام طراز کشور است، از دانشجو، تاجر، کارمند همه و همه در یک سطح بودند. حضور همسران، خواهران، دختران پشت جبهه برای پشتیبانی از دفاع مقدس با تمام کسری ها از یادمان نرفته است. همه بدون تعلق خاطر و وابستگی به جریانی خاص ید واحد بودند. دفاع مقدس اوضاع وحدت بخش میان یک ملت است و تمرین صبر و استقامت بود که در استمرار آن صبر فضایی روشن پیش روی ما مجسم شد که درس های آن بالاترین موقعیت را برای جمهوری اسلامی می بینیم.

وی گفت: عامل صبر ما در مقابل ناملایمات به ما قدرت اندیشیدن، فکر کردن، تجدید قوا و تمرین اراده را داد که فقط با زیرساخت دفاع مقدس شکل گرفت. دفاع مقدس به ما آموخت برای تمدن سازی از جامعه سازی و دولت سازی باید عبور کرد و به یک الگوی ملی و منطقه ای و بین المللی تبدیل کرد که البته باید سطح ناطرازی های ما با همان صبر و اراده نیز اصلاح شود.

استاندار تهران گفت: دفاع مقدس به ما آموخت که در فراز و نشیب ها مضطرب نباشیم و با اراده ای قوی به تمرین رویارویی بپردازیم و زمینه رشد و ترقی و توسعه را فراهم کنیم. امروز به واسطه این مقاومت و صبر عزت و سربلندی حاصل شده است و در مقام صبر تحریم ها را زیر پا گذاشته و زمینه های تبلور یک ملت را با سرپنجه های تولید علم و دانش رقم زدیم و به دنیا نشان دادیم که مسیر پر افتخاری را طی کردیم و پشت سر گذاشتیم و از آن پشیمان نیستیم.

وی گفت: امروز قدرت بازدارندگی ما صرفا به ادوات و تجهیزات نظامی نیست بلکه به اراده قوی ملتی است که این قدرت و بازدارندگی برخواسته از قدرت اراده ملی است و تنها نسخه شفابخش وحدت میان اقشار مردم است.

وی با اشاره به جایگاه والا و انحصاری ولایت فقیه در تولید قدرت ملی خاطرنشان کرد: هیچ کجای دنیا نمونه این قدرت را نمی بینیم. وجود ذخایر و فرصت های زیرساخت در جمهوری اسلامی، توان چانه زنی به واسطه اراده و دانش از دیگر مولفه های قدرت ماست. جمهوری اسلامی ایران ظرفیت بکارگیری اراده وسیع در پهنه جغرافیای دنیا را دارد.

کد خبر 1724877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha