لزوم توجه جشن مهر سینمای ایران به هنرمندان مستقل شهرستانی

تهیه‌کننده مجری طرح و نویسنده سینما و تلویزیون با بیان اینکه جشن مهر سینمای ایران به سمت تقدیر از هنرمندان بی ادعا و مستقل شهرستانی برود،گفت: نفس توجه به سینماگران شهرستانی در قالب‌های مختلف، زیبنده و شایسته تقدیر است ولی باید مراقب بود که این توجهات، دائمی باشد.

«محسن وزیری»،  تهیه‌کننده  مجری طرح و نویسنده سینما و تلویزیون درباره برگزاری جشن مهر سینمای ایران در سراسر کشور به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: در همه جای ایران، هنرمند و استعدادهای هنری در سطوح مختلف وجود دارد و تقریبا جایی در این کشور زرخیز نیست که هنرمند نباشد؛ برخی به اشتباه فکر می‌کنند زر فقط معادن نفت و گاز و طلا و مس و نقره و آهن و... است ولی زر اصلی همین هنرمندان هستند که در جای جای ایران بی چشمداشت به کار هنری مشغولند. بسیاری از هنرمندان شهرستانی اصلا از کار هنری درآمد زیادی ندارند و مثلا صبح تا عصر می‌روند سر کار اصلی و بعد شب‌ها به اجرای تئاتر می‌رسند.

تهیه‌کننده فیلم کلاهی برای باران خاطرنشان ساخت: اگر جشن مهر سینمای ایران به طور اصولی اجرا شود و در هر استان از قبل هنرمندان واقعی شناسایی و بعد شرایط حمایت از آنان فراهم شود واقعا کاری بنیادی است. هنرمند بزرگ را تقدیر کنید و بعد از او حمایت کنید تا تجربیاتش را به جوانان منتقل کند.

تهیه‌کننده حادثه در کندوان گفت: جشن مهر سینمای ایران به سمت تقدیر از هنرمندان بی ادعا و مستقل شهرستانی برود یعنی هنرمندانی که استخدام ارگان و نهادی نیستند و کاملا مستقل و عاشقانه کار هنری می‌کنند. هنرمندان مستقل همواره در همه ادوار مهجور مانده‌اند و متاسفانه نهادهایی مثل خانه سینما نیز کمتر پیش آمده که هنرمندان مستقل را مورد توجه قرار دهند پس وظیفه دست اندرکاران جشن مهر سینمای ایران است که هنرمندان مستقل شهرستانی را ارج نهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1726320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha