کودکان و نوجوانان منتقل کننده سرمایه های بین نسلی در موزه ها هستند

هادی میرزایی گفت: موزه ها به عنوان یک سرمایه بین نسلی مطرح هستند؛ این فضا ها به عنوان بخشی از هویتی که برای گذشتگان بوده باید برای آیندگان به یادگار بماند و نسلی که قرار است این انتقال را انجام دهد کودکان و نوجوانان هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، هادی میرزایی مدیرکل موزه های کشور در حاشیه بازدید از برنامه ها و کارگاه های آموزشی هفته کودک در مجموعه نیاوران که با همراهی بیژن مقدم مدیر این مجموعه انجام شد، اظهار داشت: بحث کودکان و نوجوانان به عنوان یک سرمایه نسلی مطرح است و مهمترین وظیفه ما در موزه ها فراهم کردن امکان بازدید آحاد جامعه در تمامی گروه های سنی است.

او ادامه داد: اگر نتوانیم بحث ارتباط بین نسلی را در موزه ها انجام دهیم قطعا یکی از مسائل و مشکلات جدی ما در آینده حفاظت از موزه ها خواهد بود.
او گفت: این اقدام  بسیار خلاقانه (برگزاری ویژه برنامه های کودک در هفته مختص کودکان) که با همکاری تمامی همکاران و مدیریت مجموعه نیاوران انجام شده کار بسیار ارزشمندی است.
او تصریح کرد: همچنین هنرمندانی که از نقاط مختلف کشور به اینجا آمده اند تا بتوانند فرهنگ، گویش و بخشی از تمدن منطقه ای خود را به نسل امروز در تهران منتقل کنند کار ارزنده ای انجام داده اند و اقدامی که در همگرایی این اقوام و افراد در اینجا شکل گرفته تا یک کودک تهرانی با فرهنگ های مختلف در اقصی نقاط کشور آشنا شود جای تقدیر دارد.
کد خبر 1728043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha