شهرک‌هنر باید بر اساس معماری ایرانی و اسلامی طراحی شود

حجت الاسلام اسماعیل کاظمی از طراحان پروژه شهرک‌هنر خواست که این شهرک را بر اساس معماری ایرانی و اسلامی طراحی کنند و گفت: سرانه فرهنگی دولتی برای مردم شریف شهر چدید پرند در حد صفر است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم آغاز پروژه شهرک‌هنر ویژه  مسکن هنرمندان و خبرنگاران صبح امروز دوشنبه یکم آبان با حضور مسئولان وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی و همچنین مسئولان شهر پرند و جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه در شهر پرند برگزار شد.

در این مراسم «حجت الاسلام اسماعیل کاظمی»، امام جمعه پرند با اشاره به سرانه فرهنگی پایین دولتی در شهر پرند گفت: سرانه فرهنگی دولتی برای مردم شریف شهر جدید پرند در حد صفر است؛ در دولت های گذشته به شهر پرند توجه نشد؛ اما در دولت جدید به همت دکتر جعفری راه اندازی پروژه شهرک‌هنر یک گام اساسی در حوزه فرهنگ و هنر است که در حال تحقق است.

امام جمعه پرند از طراحان پروژه شهرک‌هنر خواست که این شهرک را بر اساس معماری ایرانی و اسلامی طراحی کنند و گفت:  برای کسانی که می خواهند در عرصه هنر و فرهنگ سازی کنند این شهرک باید بر اساس معماری ایرانی اسلامی طراحی شود؛ در شهر پرند معمار ایرانی اسلامی نداریم و  چه بهتر است که این  مهم در شهرک هنر پرند تحقق پیدا کند.

حجت الاسلام اسماعیل کاظمی با اشاره به افزایش سرانه های فرهنگی در دولت سیزدهم در شهر پرند اظهار کرد: سرانه های فرهنگی دولت در این دو سال به پی گیری دولت سیزدهم افزایش یافت و تاکنون  25 مدرسه ساخته و تحویل داده شد، اگر از ابتدای تاسیس شهر پرند این سیر صعودی بود امید آفرینی بیشتری در مردم ایجاد می شد.

امام جمعه پرند با بیان اینکه در حوزه سینما در شهر پرند مشکلات جدی داریم، گفت: در دولت های گذشته هر چقدر به این شهر کم توجهی شد همه در این دولت اتفاق افتاد. ما در شهر پرند 400 هزار نفری جمعیت داریم نه بخشداری داریم و نه دهیاری  در واقع خودمختار هستیم؛ قرار بود سالن آمفی تئاتر شهر تجهیز شود که این اتفاق نیفتاد.

کد خبر 1730075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha