توجه به معماری ایرانی اسلامی و زیست اسلامی در ساخت شهرک هنر ضروری است

علیرضا جعفری با تاکید بر توجه به زیست اسلامی در ساخت شهرک هنر گفت: در ساخت این شهرک باید به هویت و معماری ایرانی اسلامی و همچنین مقوله زیست اسلامی توجه شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم آغاز پروژه شهرک‌هنر ویژه  مسکن هنرمندان و خبرنگاران صبح امروز دوشنبه یکم آبان با حضور مسئولان وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی و همچنین مسئولان شهر پرند و جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه در شهر پرند برگزار شد.

در این مراسم « علیرضا جعفری»، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به آغاز پروژه شهرک‌هنر و ساخت مسکن هنرمندان و خبرنگاران گفت:  امیدوارم  در کمتر از دو سال آینده شاهد پویایی فضای شهری در این مکان باشیم و  این  تنها در سایه گفتمان دولت مردمی محقق می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد:امروز در ساخت پروژه شهرک‌هنر و مسکن هنرمندان و خبرنگاران باید از تجربیات وزارت راه و شهرسازی در  عرصه ساخت مسکن استفاده شود.

علیرضا جعفری با تاکید بر توجه به زیست اسلامی در ساخت شهرک هنرمندان و خبرنگاران گفت: در ساخت این شهرک باید به هویت و معماری ایرانی اسلامی و همچنین مقوله زیست اسلامی  توجه شود، در همه موارد مقوله معماری اسلامی و  زیست اسلامی لحاظ شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید  اظهار کرد: خوشحالم که امروز اولین پروژه ای که بر اساس معماری ایرانی و اسلامی طراحی شده است کلنگ آن به نام هنرمندان زده می شود. تناسب بین هنر و مسکن یکی از جلوه هایی است که در این مکان خود را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: ما برای مسکن همه اقشار جامعه از ورزشکاران و هنرمندان و خبرنگاران برنامه داریم، ما می خواهیم با استفاده از ظرفیت دستگاه های دولتی و بخش خصوصی این مسکن ها را تکمیل کنیم.

کد خبر 1730078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha