خیزش جهانی علیه استکبار برگرفته از جمهوری اسلامی است

مقیمی با اشاره به جایگاه الگویی جمهوری اسلامی در استکبار ستیزی گفت:خیزش جهانی علیه استکبار برگرفته از جمهوری اسلامی است.

معصومه مقیمی عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه استکبارستیزی در نظام جمهوری اسلامی گفت: استکبارستیزی از آرمان های جدایی ناپذیر جمهوری اسلامی و جزو ارکان سیاسی نظام جمهوری اسلامی است و استکبارستیزی از ارکان اندیشه های سیاسی معمار و بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است که البته این نکته ریشه در جهان بینی و تعالیم اسلامی دارد یعنی استکبارستیزی برآمده از ایدئولوژی اندیشه های اسلامی است.

عضو هیات علمی داشنگاه فرهنگیان افزود: در طول تاریخ همواره شاهد مقابله مستکبران و جبهه مستضعفین در مواجهه با یکدیگر بودیم و وعده قرآن هم پیروزی و نصرت جبهه حق و به ارث بردن زمین توسط مستضعفین وعده داده شده که به رهبری حضرت مهدی (عج) است و این جایگاه یک جایگاه خدشه ناپذیر است و اساسا شعار انقلاب ما مقابله با استکبار و حرکت استکباری از اصول اساسی انقلاب ما و حاکمیت دین در تمام ابعاد است که البته این حاکمیت چند بعدی از جمله مظاهر آن عدم تسلیم در برابر مستکبران است.

شکل گیری بیداری اسلامی در جبهه مقاومت همگی نشانه های موفقیت جمهوری اسلامی در استکبارستیزی است

وی در مورد ارزیابی از میزان موفقیت جمهوری اسلامی در مبارزه با استکبار اظهار کرد: برای ارزیابی میزان موفقیت جمهوری اسلامی در مبارزه با استکبار کافی است نگاهی به حرکت های منطقه و جهان بیندازیم. امروز بیش از هر زمان دیگری با توجه به وقایعی که رخ داده است، می توانیم موفقیت جمهوری اسلامی ایران را در استکبارستیزی ببینیم و شاهد آن باشیم شکل گیری بیداری اسلامی در جبهه مقاومت همگی نشانه های موفقیت جمهوری اسلامی در استکبارستیزی است،در حقیقت صدور این نگرش و الگوی استکبارستیزی انقلاب اسلامی به جهان را نشان می دهد.

مقیمی تصریح کرد:  حرکت های منطقه و حرکت های جهانی در این حوزه ناشی از همین نگرش است و تمام دنیا نسبت به این موضوع حساس شدند و به طور ویژه در حمایت از مردم مظلوم می بینیم که ملت های دنیا به پا خواستند و واکنش های خود را تحت عناوین تجمعات مختلف در سراسر دنیا نشان می دهند.

جایگاه الگویی چمهوری اسلامی در استکبار ستیزی بیداری اسلامی را شکل داده است

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد:با توجه به جایگاه الگویی انقلاب اسلامی ایران برای ملت های منطقه و بیداری اسلامی که شکل گرفته است، می توانیم بگوییم این خیزش علیه استکبار که جزو وصایای امام (ره) بوده است در تمامی منطقه به شکل چشمگیر و حتی به شکل یک خیزش جهانی شکل گرفته است که همگی برگرفته از جمهوری اسلامی ایران است و به همین دلیل است که شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت نامه خود گفت:" جمهوری اسلامی حرم است" و حضرت امام (ره) فرمودند:" حفظ نظام از اوجب واجبات است". این گفتارها جایگاه الگویی نظام جمهوری اسلامی را برای ملت های منطقه نشان دادند.

چشم انداز استکبار ستیزی در ایجاد تمدن نوین اسلامی مدنظر رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است

وی گفت: ایران نقطه امید تمام کسانی است که به حق و حقیقت توجه دارند و نقطه امید تمام آزادگان عالم است. این امر بسیار حائز اهمیت است که آینده این جریان به کجا خواهد رسید، نقطه چشم انداز این جریان در بیانیه گام دوم که مد نظر رهبر انقلاب است، ایجاد تمدن نوین اسلامی است. بیداری اسلامی لازمه ایجاد چنین تمدنی است. در واقع شکست استکبار مقابل ملت های مسلمان شکست تمدنی غرب علیه تمدن اسلامی است؛ بنابراین این امر بسیار گسترده است و باید از چشم انداز مناسب و تمدنی به موضوع استکبارستیزی نگاه کنیم.

جمهوری اسلامی با نگاه استکبار ستیزی بر روی پای خود ایستاده است

 مقیمی خاطر نشان کرد: در واقع جمهوری اسلامی ایران با نگاه استکبارستیزی و تامین امنیت و استقلال خود که بر روی پای خود ایستاده و 45 سال در برابر انواع تحریم ها و فشارها مقاومت کرده است و همچنان می درخشد، این امر نشان می دهد که تمدن تک ساحتی غرب به چالش کشیده شده و انقلاب ما اندیشه تک ساحتی آنها را به چالش کشیده است و کشورها با الگوگیری از ایران خود را محک زده و ارزیابی کردند و موجب شد تا آنها بیدار شوند و هویت پیدا کنند و فرهنگ استکبار ستیزی را انقلاب اسلامی شکل داد.

وی گفت:  انقلاب اسلامی صرفا یک انقلاب داخلی نبود بلکه در کل منطقه و جهان اسلام یک دگرگونی ایجاد کرد و تغییر نگرشی را شکل داد و دلیل تقابل بسیاری از نظام های استکباری با جمهوری اسلامی به همین دلیل است زیرا جمهوری اسلامی ته مایه های تمدنی آنها را به چالش می کشد؛ بنابراین جریان استکبارستیزی انشاءالله ادامه می یابد و در راستای آرمان تمدن سازی اسلامی در جهت طلوع ولایت عظمی که از آرمان های انقلاب اسلامی است در لایه های سه گانه خودسازی جامعه پردازی و تمدن سازی مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی ترسیم شده و نقشه راه این تمدن سازی در مقابل چشم همگان قرار دارد که لازمه آن مسئله استکبارستیزی است.

وی گفت:بر همین اساس استکبارستیزی از سیاست های جدایی ناپذیر جمهوری اسلامی ایران است و با همین مبنا ادامه دارد، قاعده ای برگرفته از تعالیم اسلامی وجود دارد که ظلم نکنی و ظلم نپذیری. ظلم نکردن و ظلم نپذیرفتن و دفاع از مظلوم جزو سیاست های جدایی ناپذیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 1732057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha