بازی؛ بازوی تربیت نوجوانان است / جایگاه بازی در تربیت کودکان باید در جامعه شناخته شود

محمدرضا امامقلی با بیان اینکه بازی به دلیل فضایی که ایجاد می‌کند بازوی تربیت است، گفت: تجربه حل مسأله و تعامل و حل تعارض، تمرین اش در بازی است و اگر بازی جایگاه خودش را درست پیدا کند، می‌توانیم امیدوار به تحول آفرینی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست اولین رویداد ملی بازی نامه نویسی پیش از ظهر امروز دوشنبه ۱۵ آبان با حضور مسعود حسنلو، رییس ستاد فناوری های نرم و فرهنگی، محمد رضا امام قلی، رییس حوزه هنری قزوین  و دبیر اولین رویداد ملی بازی نامه نویسی و مسعود مهراد مدیر دفتر هنر و سرگرمی حوزه هنری کودک و نوجوان در سالن صفار زاده حوزه هنری برگزار شد.

 در این نشست «محمدرضا امامقلی»، رییس حوزه هنری استان قزوین و دبیر رویداد بازیستا  با اشاره به حوادث غزه گفت: جای تأسف است که ما قرار است یک رویداد با محور بازی را رونمایی می‌کنیم در حالی که چهار هزار کودک را در عرض یک ماه در غزه به شهادت رساندند و متاسفانه جامعه جهانی نیز فعلا در حال محکوم کردن است. این آرمان و نستوهی در مقاومت چیزی است که قطعا به پیروزی می‌رسیم و همین کودکان سرنوشت فلسطین را رقم خواهند زد.


دبیر اولین رویداد ملی بازی نامه نویسی با بیان اینکه اگر امروز مهارت حل مسئله و تعامل را در کودکان تقویت کنیم  در آینده موفق تر خواهند بود، اظهار کرد: بازی بازوی تربیت است و به دلیل فضایی که بازی ایجاد می‌کند، حتما تاثیرگذار خواهد بود، بازی به عنوان یکی از پرتراکنش‌ترین فعالیت های اقتصادی در دنیا شناخته می شود و گردش مالی بسیار بالایی  دارد و کشور ما در این عرصه در حال تجربه فعالیت نویی است.تجربه حل مسأله و تعامل و حل تعارض، تمرین ش در بازی است و اگر جایگاه خودش را درست پیدا کند، می‌توانیم امیدوار به تحول آفرینی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری  باشیم.


محمدرضا امامقلی با اشاره به اهداف اصلی رویداد بازیستا گفت: هدف این است که نوجوانان ضمن یادگیری بازی‌سازی، نسبت به محصولات و اقتصاد آن نیز به دانش برسند، چراکه بازی‌سازی یک صنعت پردرآمد دنیاست.

وی با اشاره به بخش های مختلف دبیر اولین رویداد ملی بازی نامه نویسی  اظهار کرد: بازی رومیزی، اتاق فرار و بازی محیطی، بخش‌های اصلی رویداد بازیستا است. همچنین موضوعات ایران من (بخش ملی)، قهرمان قوی اساطیر شاهنامه، شهدا و فرماندهان را در بر می‌گیرد و  بخش آیین من شامل موضوعات غدیر، فاطمیه، عاشورا و ظهور است و بخش ویژه  این رویداد شامل پیشرفت و هیستوری است.

 در پایان نشست اولین رویداد ملی بازی نامه نویسی  پوستر این رویداد رونمایی شد، فراخوان رویداد بازیستا از ۱۶ آبان اعلام می شود و اختتامیه این رویداد بهمن ماه امسال در قزوین برگزار می‌شود.

کد خبر 1732237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha