۳ نکته در مورد عملکرد «هیسپان تی وی» با محوریت جنگ غزه

محمد حسینی در یادداشتی اختصاصی به مناسبت عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت اسلامی فلسطین عملکرد «هیسپان تی وی» با محوریت جنگ غزه را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «محمد حسینی»، کارشناس رسانه در یادداشت اختصاصی که در اختیار این رسانه قرار داده است، درباره عملکرد هیسپان تی وی در جنگ غزه نوشت: از همان نخستین ساعات اجرای موفقیت آمیز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت اسلامی فلسطین در عمق اراضی اشغالی و متعاقبا آغاز کارزار نظامی خونین رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، هیسپان تی وی به نحو گسترده ای به پوشش رویدادهای مرتبط با تحولات مذکور پرداخته است.

اقدامی که با توجه به طرح تحلیل و گمانه زنی های مختلف در مورد فرسایشی شدن جنگ غزه و در عین حال، برگزاری راهپیمایی های مختلف در اقصی نقاط جهان در محکوم سازی جنایات اشغالگران صهیونیست علیه مردم فلسطین و نیاز به کنشگریِ جریان های مستقل از جریان های رسانه ای غربی و صهیونیستی، از اهمیت قابل‌توجهی نیز برخوردار می شود.

با این همه، در تحلیل پوشش رسانه ای شبکه هیسپان تی وی از تحولات مرتبط با جنگ غزه، توجه به ۳ نکته عمده و راهبردی، از اهمیت زیادی برخوردار است.

تحلیل پوشش رسانه ای شبکه هیسپان تی وی از تحولات مرتبط با جنگ غزه، توجه به ۳ نکته عمده و راهبردی، از اهمیت زیادی برخوردار است.

۱: پوشش لحظه به لحظه تحولات

شبکه هیسپان تی وی، چه در قالب پخش برنامه های خود و چه از طریق وب سایت خبری اش، روند تحولات مرتبط با جنگ غزه را به صورت لحظه ای پوشش داده و می دهد. معادله ای که به ویژه با توجه به اقبال قابل ملاحظه ملت ها و دولت های منطقه آمریکای لاتین(اسپانیول زبانان) به مقاومت ملت فلسطین و طرح انتقادات صریح از سوی آن ها علیه رژیم صهیونیستی، از اهمیت زیادی برخوردار می شود و تا حد زیادی راه و مسیرِ صهیونیست ها جهت طرح روایت ها و ادعاهای انحرافی علیه ملت فلسطین را مسدود می سازد.

۳ نکته در مورد عملکرد «هیسپان تی وی» با محوریت جنگ غزه

*بخشِ پوشش لحظه به لحظه جنگ غزه در وب سایت شبکه خبری هیسپان تی وی

البته که در شرایطی که صداهای رسانه ای معدودی در جهان به نفع مردم و مقاومت مشروع فلسطینی ها فعالیت دارند، این جنس از کنشگری هیسپان تی وی، هم به روشن شدن واقعیات جنگ غزه کمک می کند و هم بنیان روایت سازی های غلط صهیونیست ها از معادله جنگ مذکور را تا حد زیادی سست و ضعیف می کند. از چشم‌اندازی کلی نیز، هیسپان تی وی در قابل یک رسانه حامی ملت فلسطین، عملا زمینه های مساعدی را برای اوج گیری جنبش های مردمی و یا سازمان یافته در محکوم سازی جنایات صهیونیست ها فراهم می سازد.

۲: بازتاب موضع گیری های رهبران آمریکای لاتین در حمایت از ملت فلسطین

یکی دیگر از نکات بارز در پوشش رسانه ای هیسپان تی وی از تحولات مرتبط با جنگ غزه، پوشش گسترده موضاع ضدصهیونیستی رهبران آمریکای لاتین در حمایت از ملت فلسطین است. منطقه آمریکای لاتین در طی سال ها و دهه های گذشته، همواره با جریان ها و طیف های سیاسی و اجتماعی که گرایش های ضدصهیونیستی مستحکمی دارند، رو به رو بوده است. در وضعیت کنونی، شمار قابل توجهی از دولت های منطقه آمریکای لاتین نظیر شیلی، کلمبیا، ونزوئلا، کوبا، اکوادور، نیکاراگوئه، بولیوی و حتی برزیل، به صراحت موضع گیریهای ضد رژیم اشغالگر قدس را مطرح می کنند و خواستار مقابله نهادهای بین المللی با رویه های مجرمانه صهیونیست ها علیه ملت فلسطین هستند.

۳ نکته در مورد عملکرد «هیسپان تی وی» با محوریت جنگ غزه

*انعکاس موضع گیری گوستاوو پترو رئیس جمهور کلمبیا در وب سایت شبکه هیسپان تی وی که تاکید کرده حامیان نسل کشی مردم غزه باید تحت تحریم تسلیحاتی قرار گیرند.

موضع گیریها و مواضعی که عمدتا توسط جریان های غالب و مسلط سیاسی و رسانه ای غربی-صهیونیستی و متحدان بین‌المللی آن ها، سانسور می شوند. در این چهارچوب، کنش رسانه ای شبکه هیسپان تی وی، تا حد زیادی حمایت رسمی بین المللی از مقاومت مشروع ملت فلسطین در برابر تجاوزگری صهیونیست ها را برجسته‌سازی و پررنگ می کند.

۳: انعکاس تحلیلی مواضع کنشگرانِ موثر در قالب معادله جنگ غزه

در نهایت باید گفت که در بحبوحه جنگ غزه، شاهد موضع گیریهای طیفی از رهبران و سیاستمداران مطرح منطقه ای و بین المللی با محوریت جنگ غزه هستیم. در این راستا، از یک سو بازیگران عضو جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا نظیر مقام های کشورمان و یا حزب الله لبنان و انصار الله یمن و گروه های مقاومت شیعی عراقی، با موضع گیریهای خود و حمایت از ملت فلسطین سعی دارند تا جای ممکن از تحمیل فشار به مقاومت و ملت فلسطین و ارتکاب به جنایت و نسل کشی از سوی رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فسلطین، جلوگیری کنند و در این رابطه فشارهایی را به صهیونیست ها وارد سازند.

۳ نکته در مورد عملکرد «هیسپان تی وی» با محوریت جنگ غزه۳ نکته در مورد عملکرد «هیسپان تی وی» با محوریت جنگ غزه

*گزارش تحلیلی هیسپان تی وی از موضع گیری های منافقانه رئیس جمهور فرانسه که از یک سو تاکید می‌کند اسرائیل نباید نوزادان و زنان در نوار غزه را قتل و عام کند و از سوی دیگر، شاهد سرازیر شدن حمایت های اطلاعاتی، تسلیحاتی و میدانی فرانسه به طرفِ رژیم اشغالگر قدس و علیه مردم نوار غزه هستیم.

*گزارش تحلیلی هیسپان تی وی از موضع گیری های منافقانه رئیس جمهور فرانسه که از یک سو تاکید می‌کند اسرائیل نباید نوزادان و زنان در نوار غزه را قتل و عام کند و از سوی دیگر، شاهد سرازیر شدن حمایت های اطلاعاتی، تسلیحاتی و میدانی فرانسه به طرفِ رژیم اشغالگر قدس و علیه مردم نوار غزه هستیم.

در این زمینه، به طور خاص کنش رسانه ای شبکه هیسپان تی وی و انعکاس این قبیل موضع گیری ها برای مردم منطقه آمریکای لاتین، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می شود. در جبهه مقابل، رهبران غربی نیز علی رغم حمایت های سنگین اطلاعاتی و نظامی خود از رژیم صهیونیستی، گاه و بیگاه مواضع به ظاهر انسان‌دوستانه ای را مطرح می سازند تا از این رهگذر، مشارکت خود در قتل و عام مردم فلسطین را لاپوشانی کنند. در این فضا نیز شبکه هیسپان تی وی با پوشش تحلیلی این قبیل موضع گیری ها و واکاوی ابعاد پنهان آن ها، در روشن شدن واقعیت ها کنش محوری را از خود نشان می دهد که این مساله در وضعیت کنونی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

کد خبر 1733303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha