توجه به کتاب در مدارس روستایی و عشایری کمرنگ است

علیرضا شاه‌حسینی، هفته کتاب در ایران را فرصتی مناسبت برای معرفی کتاب‌های منتشر شده در شهرستان‌ها دانست و گفت: توجه به کتاب در مدارس به ویژه مدارس روستایی کمرنگ است. خوب است اگر موسسات فرهنگی در هفته کتاب حداقل در یک مدرسه، برنامه‌هایی حول‌محور کتاب برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از سه شنبه ۲۳ آبان آغاز می شود و تا ۳۰ آبان‌ماه ادامه دارد، توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در مناطق محروم و دسترسی همه ایرانیان به این کالای فرهنگی یکی از اولویت های دولت سیزدهم است، «علیرضا شاه‌حسینی»؛ نویسنده و فرهنگ‌ پژوه درباره جایگاه هفته کتاب در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی به مردم گفت: هفته کتاب بعد از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از مهم‌ترین رویدادهایی است که علاوه‌بر تهران در سایر شهرستان‌های کشور هم برگزار می‌شود و این نکته مثبتی است.

نویسنده کتاب «از دشت تا دشت: نقش عشایر استان سمنان در هشت سال دفاع مقدس» ادامه داد: در تهران برنامه‌ها با گستردگی بیشتری برگزار می‌شود که مراسم تجلیل از کتابداران، نویسندگان و ناشران و… از جمله آنهاست. البته نیاز است در شهرستان‌ها نیز توجه بیشتری نسبت به آن صورت گیرد.

شاه حسینی با اشاره به اینکه لازم است فعالیت‌ها در هفته کتاب فراگیرتر باشد، ادامه داد: هفته کتاب همانطور که بحث کتاب و کتابخوانی را یادآوری می‌کند، در جلب نظر مخاطبان به کتاب هم موثر است. رسانه‌ها نیز با پرداختن به این رویداد فرهنگی به این موضوع ضریب می‌دهند.

وی افزود: توجه به کتاب در مدارس به ویژه مدارس روستایی کمرنگ است. خوب است اگر موسسات فرهنگی در هفته کتاب حداقل در یک مدرسه، برنامه‌هایی حول‌محور کتاب برگزار کنند. مدارس در روستاها و مناطق عشایری نیاز به توجه بیشتری وجود دارند. این دانش آموزان باید احساس کنند که هفته کتاب وجود دارد و آن‌ها هم در این موضوع دیده می‌شوند.

نویسنده کتاب «دایره المعارف ایل ها، طوایف و اقوام استان سمنان» در پایان به ضرورت معرفی کتاب‌هایی که در شهرستان‌ها منتشر می‌شوند، اشاره کرد و گفت: حضور یک نویسنده و ناشر در جمع‌های متفاوت برای معرفی کتاب خصوصا در مدارس عاملی است که به جذب توجه مخاطبان به کتاب کمک می‌کند.

کد خبر 1733306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha