کنگره «هم سنگ طوفان»؛ میزبان آثار شعری حماسه غزه

دبیر علمی کنگره «هم سنگ طوفان» با اشاره به اهداف برگزاری کنگره «هم سنگ طوفان» گفت: کنگره «هم سنگ طوفان» میزبان آثار شعری با موضوع غزه از شاعران سراسر کشور است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست کنگره شعر حماسه غزه مظلوم با عنوان «هم سنگ طوفان» پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۸ آبان با حضور علی داودی، نماینده حوزه هنری در کنگره شعر حماسه غزه مظلوم، قاسم صرافان، شاعر و دبیر علمی کنگره و هادی ملک پور، دبیر اجرایی این کنگره شعر در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

در این نشست «قاسم صرافان»، شاعر و دبیر علمی کنگره «هم سنگ طوفان» گفت: پایه و اساس و برگزاری کنگره شعر حماسه غزه مظلوم انجمن ادبی فرات است، این انجمن بر اساس سرایش شعرهای آیینی و هیاتی تاسیس شده و بدون شک شعرهای مخصوص اهل بیت چیزی جدای از عدالت خواهی نیست؛ تکیه کلام ظلم ستیزی در اسلام و شیعه از آیه مخصوص شعرا در قرآن استخراج شده و شعر نیز صنعتی به شدت تاثیرگذار در خصوص موضوع فلسطین می تواند باشد.

این شاعر با اشاره به ویژگی های شعر به عنوان مادر همه هنرها به اهداف برگزاری کنگره «هم سنگ طوفان» پرداخت و گفت: در کنگره شعر حماسه غزه مظلوم میزبان شعرای سراسر کشور هستیم و در این کنگره فرصت و بستری فراهم شده که حول یک اتفاق متمرکز آثار بدست ما برسد و داوری شود و با برگزاری اختتامیه رسانه ای شود.

قاسم صرافان با اشاره به نقش شاعران در مواجه با حوادث غزه اظهار کرد: بسیاری برای اتفاقات بسیار کوچکتر انواع واکنش ها را نشان می دهند اما برای اتفاق روشن و واضحی همچون جنایات رژیم صهیونیستی هنوز ساکت اند و ترجیح می دهند به این سکوت ادامه دهند.

کد خبر 1734398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha