معرفی تاریخ، فرهنگ و هنر قزوین به مردم

علیرضا خزائلی برگزاری دومین جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در قزوین را فرصتی برای معرفی تاریخ، فرهنگ و هنر قزوین به مردم برشمرد و گفت: برنامه های این جشنواره در بناهای تاریخی شهر قزوین  از جمله کاروانسرای سعدالسلطنه اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست دومین جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی  عصر امروز دوشنبه ۲۹ آبان ماه با حضور"علیرضا تابش" ، دبیر  این رویداد و "علیرضا خزائلی"، مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان قزوین در مجموعه تاریخی فرهنگی کاخ نیاوران برگزار شد.

در این نشست "علیرضا خزائلی"،   مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان قزوین با اشاره به سابقه تاریخی قزوین  گفت:  قزوین ۱۸۰۰ سال پیش شهر شد و آثار تاریخی بسیار زیادی را در دل خود جای داده است، آثار استان قزوین از هزاره‌های عصر آهن است و حتا نشانه‌هایی از نئاندرتال‌ها در غارهای استان بدست آمده است. با این وجود نه تنها مردمان سایر استانها بلکه مردمان قزوین هم هنوز شناخت چندانی درخصوص جاذبه های استان ندارند.

علیرضا خزائلی با ابراز خشنودی از برگزاری  دومین جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در قزوین  این جشنواره را فرصتی برای معرفی تاریخ، فرهنگ و هنر قزوین به مردم برشمرد و گفت:  شهر قزوین از  روز چهارشنبه ۸ آذرماه میزبان دومین جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی است؛ بسیاری از برنامه ها در بناهای تاریخی این شهر اجرا از جمله سعدالسلطنه که امسال در یونسکو ثبت جهانی شد اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان قزوین در پاسخ به سئوالی  درباره حفظ بافت های  تاریخی قزوین اظهار کرد:  ما جلسه ای که کسی بافت تاریخی را بافت فرسوده بنامد را ترک می‌کنیم؛  البته که این موضوع در قزوین جای مناقشات زیادی داشت. در کاهش محدوده بافت تاریخی و تخریب آن سیاستی نداریم و اگر موردی وجود داشت، شکایت کرده‌ایم و تاکنون شکایت رسیده نشده ای نداریم.


کد خبر 1734665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha