مقاومت با حضور زنان معنا می یابد

اسماعیلی با اشاره به ایثار و فداکاری مادران و زنان فلسطینی گفت: مقاومت با حضور زنان معنا می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، محمدمهدی اسماعیلی در همایش بین‌المللی همبستگی جهانی زنان علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی با عنوان اشک مریم که در  سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: بیش از یکصد سال تاریخ مقاومت مردم فلسطین و غزه آکنده از حضور گرم و قدرت‌ساز زنان شجاع این سرزمین است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش آفرینی زنان و دختران فلسطینی در تاریخ مقاومت، افزود: هیچ جنبشی به ثمر نمی‌رسد، مگر همه آحاد جامعه به ویژه زنان در کنار جنبش باشند و ما این تجربه را در انقلاب اسلامی تجربه کردیم.

وی با اشاره به نقش سازنده زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: حضور زنان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های درخشان در نهضت امام خمینی (ره) بود.

وی با اشاره به حضور حماسه ساز زنان در رخدادهای تاریخی گفت: پیامبر (ص) رسالت آسمانی خود را با همراهی بانوی بزرگی مانند حضرت خدیجه کبری (س) پبش برد و میراث جاویدان ایشان، برای امامت و رهبری جامعه اسلامی نیز با ایثار حضرت زهرا (س) شکل گرفت و حضرت زینب (س) پیام آور نهضت بزرگ کربلا بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره بیان اینکه عنصر مقاومت با حضور زنان معنا می یابد، به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: زنان ایرانی، لباس رزم بر تن فرزندان رشید و همسران خود می‌پوشاندند و عازم میدان‌های جنگ می‌کردند و حتی تعداد زیادی از بانوان در میدان جنگ حاضر بودند. 

اسماعیلی با اشاره به ایثارگری مادران و همسران شهدای مدافع حرم، خاطرنشان کرد:  در عصر حاضر مادران شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت فرزندان خود را رهسپار میدان کردند.
 
وی تاکید کرد: مکتب امام خمینی (ره) به ما آموخته است که با حضور مردان و زنان در کنار یکدیگر می توان اقدامات بزرگی انجام داد.

اسماعیلی با بیان اینکه مقاومت منطقه با الهام از انقلاب اسلامی، امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، مقتدرانه پرچم نهضت را بر دوش می‌کشند، گفت: همراهی و مقاومت زنان و مادران غزه، دنیا را مبهوت خود ساخته است.

کد خبر 1735545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha