دیپلماسی فرهنگی مورد توجه کشورهای اکو باشد

سعد سکندرخان به نقش دیپلماسی کتاب در منطقه اکو خاطرنشان کرد: کشورهای اکو باید به دیپلماسی کتاب توجه داشته باشند و در این راستا به تقویت کتابخانه ها نیاز داریم لذا دیپلماسی فرهنگی نیز باید مورد توجه کشورهای اکو قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست بین‌المللی «کتاب کهن‌ترین محور دوستی کشورهای عضو اکو» در تالار همایش‌های بین‌المللی موسسه فرهنگی اکو با حضور نمایندگان فرهنگی ایرانی و دیپلمات‌های عضو اکو برگزار شد.

سعد سکندرخان در نشست بین‌المللی «کتاب کهن‌ترین محور دوستی کشورهای عضو اکو» با اشاره به جایگاه کتاب و کتابخانه‌ها در تقویت تعامل بین کشورهای دنیا گفت: کتابخانه‌ها مولفه ای برای اتحاد و اعتماد بین کشورها بودند.

رئیس موسسه فرهنگی اکو با اشاره به نقش فناوری در ترویج کتابخوانی، افزود: ظهور فناوری‌های نوین نظیر اینترنت و هوش مصنوعی باعث شده است تا کتابخوانی، تعداد کتابفروشی‌ها و کتابخانه‌ها در برخی کشورها و شهرها کاهش یابد.

وی با اشاره به نقش فناوری ها در آینده کتاب های کاغذی، خاطرنشان کرد: فناوری های نوین باعث شده است تا شمارگان کتاب کاهش یابد و این کاهش سبب می شود انتشار کتاب کاغذ توجیه اقتصادی نداشته باشد بنابراین به موضوع کتابخوانی کمتر توجه شود.

سعد سکندرخانی در بخش دیگر در توضیح جایگاه کتاب در منطقه فرهنگی کتاب، گفت: همیشه کتاب در این منطقه مهم بوده است بنابراین تلاش می کنیم تا کتاب را برای نسل آینده حفظ کنیم و این یکی از مهم ترین ماموریت های فرهنگی موسسه فرهنگی اکو است.

وی به نقش دیپلماسی کتاب در منطقه اکو خاطرنشان کرد: کشورهای اکو باید به دیپلماسی کتاب توجه داشته باشند و در این راستا به تقویت کتابخانه ها نیاز داریم لذا دیپلماسی فرهنگی نیز باید مورد توجه کشورهای اکو قرار گیرد.

رئیس مؤسسه فرهنگی اکو با اشاره به نقش کتاب در دیپلماسی فرهنگی گفت: امروز بسیاری از ذخایر فرهنگی ایرانی‌ها در اختیار دانشگاه‌های پنسیلوانیا، هاروارد و ام آی تی است.

کد خبر 1736474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha