خادمیاران رضوی مصداق حلقه‌های میانی خدمت در جامعه هستند

امام جمعه شهرقدس در دیدار با اعضای ستادی و مسوولین کانون‌های تخصصی خدمت رضوی شهرستان قدس گفت: خادمیاران رضوی مصداق گروه‌ها و حلقه‌های میانی مورد تاکید مقام معظم رهبری در جامعه و خدمت‌رسانی هستند.

خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، مسوولین کانون‌های خدمت رضوی و اعضای ستادی دفتر شهرستان قدس صبح امروز با حجت الاسلام حمزه محمدی امام جمعه شهرستان دیدار کردند.

قدرت اله کریمی دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان قدس ضمن ارائه توضیحاتی از چگونگی فعالیت‌ها و موضوعات خدمت خادمیاران اظهار کرد: خدمت به نیابت از امام رئوف حد و مرز و زمان و مکان ندارد و هرکس در هر جایگاهی در این راه قدم بردارد مورد عنایت امام رضا علیه السلام قرار خواهد گرفت.

وی به اعزام زایر اولی‌ها و اهدای سبدهای معیشتی و تامین جهیزیه و دیگر فعالیت‌ها اشاره کرد و افزود: اقدامات متعددی برای اقشار مختلف در این زمینه با کمک خادمیاران و یاوران رضوی و خیرین در طول سال و مناسبت‌ها انجام می‌شود و دهه کرامت از مهمترین مناسبت‌ها در راستای ترویج فرهنگ رضوی است.

حجت الاسلام حمزه محمدی امام جمعه شهرقدس با اشاره به اینکه عمل به کلام معصومین(ع) اهمیت والایی در زندگی دنیوی و اخروی دارد، در ادامه افزود: مجموعه خادمیاران رضوی به مردم در مصرف مال نقش هدایت کنندگی دارند و گره‌گشایی از مشکلات جامعه را سرلوحه قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: امام رضا علیه السلام براقشار و ادیان مختلف توجه دارند و کسانیکه تربیت یافته این راه هستند در رشد معنوی و ایجاد تحولات در جامعه اسلامی نقش اثرگذاری دارند.

امام جمعه شهر قدس به مسائل حوزه‌ فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: نام قدس اثرگذار است و این شهر را باید نقطه مرکزی و شاخصی در امور فرهنگی و اجتماعی معرفی کرد.

وی خاطرنشان نشان کرد: خادمیاران رضوی مصداق گروه‌ها و حلقه‌های میانی هستند که مقام معظم رهبری به تشکیل آن تاکید داشتند و در جهت ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی همکاری لازم خواهیم داشت.

در ادامه مسوولین کانون‌ها فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را مطرح کردند و با اهدای تبرکات و لوح صلوات خاصه امام رضا علیه السلام از همراهی امام جمعه قدردانی شد.

برپایی میزهای خدمت کانون های  خدمت رضوی منطقه ۶ همزمان با چهارشنبه های امام رضایی در ایام سوگواری حضرت زهرا(س)

به مناسبت ایام فاطمیه خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه ۶ تهران در چهارشنبه  امام رضایی با برپایی میزهای خدمت عطر فاطمی رادر مسجد امیر المومنین علیه السلام پر کردند.

در روز چهارشنبه مورخ۱۴۰۲/۰۹/۰۸، خادمیاران کانون های خدمت رضوی کارآفرینی و اشتغال، هنرو قرآنی منطقه ۶ تهران فضای مسجد امیرالمومنین علیه السلام به شمیم رضوی و فاطمی عطرآگین کردند.

در این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت مراسم سوگواری حضرت زهرا علیه السلام برگزار شد و نمازگران توسل به حضرت زهرا (س) رنگ و بوی مسجد را فاطمی کردند و بعد از سوگواری . خادمیاران کانون های خدمت رضوی قرآنی ، هنر و کار آفرینی و اشتغال میزبان نمازگزاران حاضر در مسجد بودند.

خادمیار میز خدمت رضوی قرآنی برای نوجوانان روایت امام رضایی می کرد و برای تشویق نوجوانان در انتها روایت سوالاتی برای آنها مطرح کرد..

مسجد، این مکان امن الهی ، بهترین جایگاه ترویج سنت پیامبر وائمه معصومین است که باعث رشد و شکوفایی نوجوانان می کرد.

خادمیاران در میز خدمت کارآفرینی و اشتغال با راهنمایی و مشاوره زمینه اشتغال را برای دو نفر از مراجعین فراهم آوردند.

خادمیار کانون حقوقی دو مورد از مشکلات نمازگراران در تقسیم ارث و فروش ملک مشارکتی برطرف کردند.

خدمتی هدف از برپایی میزهای خدمتی تشویق و ترغیب سنت پیامبر(ص) و دین اسلام و پر شور شدن مسجد بیان کرد.

خادمیاران رضوی منطقه ۶ با شور و اشتیاق و عشق به امام رضا علیه السلام مشغول به  این اقدام مومنانه بودند.

برگزاری نشست تخصصی مسئولان روابط عمومی و رابطان کانون تخصصی رسانه و فضای مجازی استان تهران

رابطان و مسئولان کانون‌های تخصصی رسانه و فضای مجازی مناطق و شهرستان‌های استان تهران در جلسه هماهنگی و هم اندیشی شرکت کردند.

 نشست تخصصی رابطان و مسؤلان کانون‌ تخصصی رسانه و فضای مجازی استان تهران در سرای محله آشتیانی به میزبانی کانون خدمت رضوی منطقه ۱۳ تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه مسئولان روابط عمومی و رابطان  کانون تخصصی رسانه و فضای مجازی به ارائه گزارش عملکرد و فعالیت خادمیاران در منطقه خود پرداختند.

احمد زمردی مسئول کانون رسانه و فضای مجازی استان تهران ضمن خوشامدگویی و ابراز تشکر از میزبانی کانون خدمت رضوی منطقه ۱۳ در زمینه نحوه فعالیت، نقاط قوت و ضعف مناطق، از هماهنگی با سازمان صدای جمهوری اسلامی  جهت انعکاس  فراخوان های ابلاغی آستان قدس  و کانون های خدمت رضوی استان در شبکه های رادیویی و فراهم کردن استودیو برای ضبط و تولید برنامه رادیویی ابلاغی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس سخن گفت.

وی اظهار داشت: رسالت رسانه ترویج فرهنگ و سیره رضوی است، رسانه امانت دار و خط مقدمی است برای نشان دادن همه فعالیت‌ها همانند چراغ برای خانه که اگر خاموش باشد، هیچ چیز پیدا نیست و زیبایی ها با روشن بودن آن  نمایان می شود.

مسئول کانون رسانه و فضای مجازی گفت: پوشش خبری یکی از مهمترین وظایف رسانه است که با انجام آن کوچکترین خدمت در منطقه و استان دیده خواهد شد، در همین راستا دوره آموزش خبرنویسی در سطح استان در طی دو روز در سرای محله آشتیانی در حال برگزاری است و در مرحله بعد در سطح تمام مناطق برگزار خواهد شد.

وی در ادامه از بروز رسانی مجموعه رسانه استان تهران خبر داد و گفت: ابتدا استان تیم سازی تخصصی شکل خواهد گرفت و با برپایی دوره های مورد نیاز برای هر منطقه تیم رسانه ثابت ایجاد خواهد شد.

زمردی بیان کرد به منظور تخصصی کردن و پویا نمودن کانون رسانه و فضای مجازی کارگروه های خبر، صدا، عکاسی، رسانه، گرافیک(تدوین،تیزر،انیمشن،تولید محتوا ) مدنظر قرار گرفته شده و برنامه ریزی برای برگزاری دوره گویندگی، راه اندازی رادیو اینترنتی خورشید هشتم، دوره کادرشناسی و اصلاح عکس و پایش عکاسان استان براساس استانداردهای حرفه ای انجام شده است.

وی در آخر خاطرنشان کرد که با برنامه ریزی می توان از مساجد به عنوان پایگاه‌هایی برای ترویج فرهنگ و سیره رضوی و معرفی خدمات خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی استان و جذب نوجوانان و جوانان و استفاده از خلاقیت ها و ایده های این نسل در مسیر رشد رسانه بهره برد.

برگزاری کارگاه آموزشی و ارائه مشاوره

همزمان با چهارشنبه های امام رضایی و بزرگداشت هفته بسیج توسط کانون حقوقی خدمت رضوی منطقه ۲۱ تهران، کارگاه آموزشی با موضوع جرائم رایانه ای و ارائه مشاوره حقوقی انجام شد.

 به همت کانون حقوقی خدمت رضوی منطقه ۲۱تهران، کارگاه آموزشی جرایم رایانه ای ویژه خانواده های آسیب دیده و یا در معرض آسیب و مددجویان کمیته امداد منطقه ۲۱ تهران، توسط یاور رضوی مجتبی غفوری وکیل پایه یک دادگستری در مرکز نیکوکاری حامیان برگزار شد.

در حاشیه برگزاری این کارگاه مددجویان از مشاوره حقوقی نیز بهره مند شدند

مسئول کانون حقوقی خدمت رضوی منطقه ۲۱ تهران گفت: هدف از برگزاری این کارگاه پیشگیری از بزهکاری و جرائمی است که ممکن است فرزندان این قشر با آن مواجه شوند.

وی گفت: پیش بینی شده است برگزاری این کارگاه های آموزشی در ماه های آینده ادامه یابد.

لازم به ذکر است ارائه مشاوره حقوقی به اقشار ضعیف جامعه از فعالیت های مستمر این کانون است.

تجلیل و قدردانی از خانواده شهدای منطقه سه استان تهران

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۳ تهران طی مراسمی در ایام شهادت حضرت زهرا سلام اللّه علیها به پاس بزرگداشت مقام شهید به خانواده شهدای منطقه سه تهران ادای احترام کردند.

با عنایت امام رئوف (ع) و به همّت کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه ۳ تهران، همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) در روز پنج شنبه نهم آذرماه ۱۴۰۲،  در مسجد امام حسن مجتبی (ع) محله ده ونک استان تهران، از مادران، همسران، خواهران و فرزندان بزرگوار شهدای منطقه ۳ تهران تجلیل شد.

گفتنی است در این مراسم معنوی که با همخوانی صلوات خاصّه امام رضا (ع) توسط خادمیاران رضوی آغاز شد، خانواده بزرگوار شهید معصومی و شهید عجمیان حضور داشتند.

در پایان مراسم، همراه با نوای یاحسین و مداحی، مراسم پرچم گردانی توسط خادمیاران رضوی انجام شد و دل های خانواده شهدا با بوسیدن و بوییدن پرچم مطهر رضوی روانه بارگاه ملکوتی امام هشتم شد.

کد خبر 1736900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha