هدف دشمن از حمله تروریستی راسک بالا بردن هزینه وحدت شیعه و اهل سنت است

حمیدرضا ترقی با اشاره به حمله تروریستی راسک گفت: هدف دشمن از این حملات کاملا مشخص است و آن جلوگیری از وحدت و انسجام میان  اهل سنت و شیعه و بالا بردن هزینه وحدت شیعه و سنی در کشور است. 

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد اهداف حمله تروریستی راسک و شهادت ۱۲ تن از نیروهای خدوم نیروی انتظامی کشور گفت: از نوع اقدامات دشمنان کاملاً مشهود است که یکی از سیاست ها و برنامه های دشمن تشدید اختلافات مذهبی و قومی در کشور و بویژه جلوگیری از رابطه صمیمی و خوب میان اهل سنت و شیعه در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تلاش دشمن ایجاد تفرقه و تشدد درگیری میان این دو مذهب در جامعه ما است. به دنبال هراقدامی که نظام و دولت در جهت تحبیب قلوب شیعه و سنی و مردم محروم سیستان و بلوچستان  انجام داده است ما شاهد یک واقعه تروریستی هستیم که این واقعه از سوی دشمنان صورت می گیرد تا جلوی نزدیک شدن این دو قشر مذهبی در جامعه را بگیرد و این رابطه صمیمی میان مردم را تلخ کنند دست به اقدامات تروریستی از این گونه می زنند.
عضو حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد:دشمنان سعی شان بر این است که هزینه وحدت شیعه و سنی در مناطق مرزی بویژه سیستان و بلوچستان را با این اقدامات تروریستی بالا ببرند در حالیکه همیشه نتیجه عکس داشته و در اظهار نظرهای تمام علمای اهل سنت در سیستان و بلوچستان مشاهده می کنیم مردم امنیت را برای خودشان ارزشمند می دانند و حاضر نیستند اختلافات جزیی موجب سلب امنیت مردم شود و یا سربازانی که نقش اصلی در حفظ امنیت کشور دارند تضعیف شده و با به شهادت برسند.
این تحلیل گر سیاسی ادامه داد: هدف دشمن از این حملات کاملا مشخص است و آن جلوگیری از وحدت و انسجام میان  اهل سنت و شیعه و بالا بردن هزینه وحدت شیعه و سنی در کشور است.
وی در مورد عکس العمل جمهوری اسلامی ایران در برابر اینگونه حملات تروریستی تصریح کرد: قطعا با توجه به اینکه این نوع حوادث تکرار می شود و کاملا مشخص است که بعد از هر دستاورد مثبت دولت در این مناطق دشمن وارد این نوع اقدامات می شود، هوشیاری و آماده باش نیروها در این مواقع یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
ترقی گفت: باید از قبل از این نوع حوادث پیشگیری شود و اجازه ورود به آنها داده نشود و در مرحله بعد انتقام سخت از عوامل اقدامات تروریستی باید پشیمان کننده باشد تا جرات دست زدن به این اقدامات را نکنند و در نهایت تقویت نیروهای مسلح در مرزها برای جلوگیری از ورود گروهک های استکباری و آمریکایی که مزدور آمریکا و اسرائیل هستند و مانع وحدت و انسجام مردم می شوند در اولویت قرار بگیرد.
کد خبر 1739194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha