تقوای الهی و باز کردن تعلقات دنیا از قلب عامل نجات از جهنم است

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: خداوند در قرآن فرمودند هیچ یک از شما نیست مگر اینکه وارد جهنم شود؛ همه باید از آن عبور کنید تا به بهشت برسید تعلقات دنیا جهنم است تا زنجیره علایق دنیا را از وجود خود باز نکرده و تقوای الهی پیش نکنید اهل نجات نخواهید بود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در جلسه درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی (ع) طی سخنانی با استناد به روایتی از امام صادق (ع) گفت: طلب علم هیچ زمانی دیر نیست و خداوند قادر است گذشته های شما را جبران کند. 

وی افزود: امام صادق(ع) درباره علمی که راهنما باشد و انسان را در صراط مستقیم پیش ببرد چنین علمی به تعلم حاصل نمی‌شود، بحثی و مفهومی نیست بلکه نوری است که خداوند آن را دل ها قرار می دهد. حقیقت عبودیت را در دل خود مطالبه کنید. 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه باید وجود انسان تحول پیدا کند تا به نور الهی منور شود. عنوان کرد: نخستین زمینه برای کسب چنین علمی این است که شما مقابل خداوند خود را مستقل، غنی و مالک نبینید و آنچه در دست شماست همه را ملک خدا بدانید. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مرحله دیگری از زمینه کسب علم الهی، ادامه داد: خداوند به شما برنامه داده که تدبیر آن را با انبیاء و اولیاء الهی برای شما فرستاده است و شما در برابر تدابیر الهی چون و چرا نداشته و ناراضی نباشید.


وی با بیان اینکه برای کسب زمینه علم الهی باید تمام روزگار دغدغه بندگی خدا را داشته باشید، اظهار کرد: ترس از این داشته باشید که مبادا خداوند بندگی را از شما گرفته باشد و بدانید قدرتی حاضر و ناظر بر افکار، اعمال و رفتار شما است، پس در همه ابعاد بندگی داشته باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه در مسیر کسب نور الهی شخص باید مراقب باشد که سخنان و اعمال او مخالف فرمان الهی نباشد. گفت: باید وجود شخص نسبت حرام و حلال الهی حساس باشد و هنگامه مواجهه با حرام زنگ خطر را اعلام کند.


وی افزود: لازمه کسب علم الهی خشیت در مقابل دستورات الهی است و اینکه در سراسر زندگی بر اعمال و رفتار خود مراقبه و حساب و کتاب از خود داشته باشید.

امام جمعه موقت تهران با استناد به آیه ای از قرآن کریم بیان کرد: خداوند در قرآن فرمودند هیچ یک از شما نیست مگر اینکه وارد جهنم شود؛ همه باید از آن عبور کنید تا به بهشت برسید تعلقات دنیا، جهنم است تا زنجیره علایق دنیا را از وجود خود باز نکرده و تقوای الهی پیش نکنید اهل نجات نخواهید بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نتانیاهوی جنایتکار و قاتل کودکان، سران آمریکا و کشورهای غربی و عربی مومن کش هستند، آنان که مرزهای الهی را رد می کنند اهل ظلم هستند، خداوند آنها را به خود واگذار می کند تا در موعدی مشخص به زانو درآیند.

کد خبر 1740650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha