انتقال تجارب موفق خدمت رضوی/ کانون‌های خدمت رضوی منطقه۵ تهران میزبان مدیران مراکز خادمیاری پهنه پنج کشوری

کانون خدمت رضوی منطقه۵ تهران به عنوان  کانون منتخب در استان تهران میزبان مدیران مرکز خادمیاری کانون خدمت رضوی آستان قدس رضوی شد.

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، مدیران و معاونان مرکز خادمیاری پهنه ۵ کشوری در حاشیه نشست یک روزه هم اندیشی به دفاتر منتخب کانون خدمت رضوی استان تهران، کانون‌های خدمت رضوی منطقه۵ و شهرستان شهریار رفته و در جریان روند عملکرد این ۲ کانون قرار گرفتند.

احسان مهدوی اشرف رئیس اداره کانون‌های خدمت رضوی، داود آذرنوش جانشین کانون های خدمت رضوی استان تهران، مدیران کانون های خدمت رضوی استان ها(حسنعلی نوروزی" قزوین"، محمد بخشی" مرکزی"، قربانعلی مصطفایی"البرز"، میثم جعفری معاونت خادمیاری، میثم تمیمی معاونت کانون های محله ای و احمد زمردی مسئول رسانه وفضای مجازی کانون خدمت رضوی استان تهران  در محل دفتر کانون های خدمت رضوی منطقه ۵ تهران حضور پیدا کردند.

قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط عباس شریفی مهر مسئول کانون تبلیغ دینی و مداحی آغازگر  رسمی این دیدار و همخوانی صلوات خاصه،  عرض ادبی خالصانه به ساحت مقدس علی ابن موسی الرضا(ع) شد.

در ادامه کلیپ تولید کانون رسانه و فضای مجازی خدمت رضوی منطقه ۵ به مناسب سالگرد شهادت سردار دلها و همراهان شهیدش، کلیپ فعالیت‌های عمده کانون های خدمت رضوی در طول یکسال اخیر(برپایی موکب خدام الرضا(ع) در کربلا، پخت طعام رضوی در عید غدیر، برپایی نمایشگاه رویداد یاس، برپایی هیئت خدام الرضا(ع) به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)و...) پخش شد.

وحید ابراهیم یزدی ضمن خوشامدگویی به میهمانان به ارائه گزارش کانون های خدمت رضوی پرداخت.

احسان مهدوی اشرف رئیس اداره کانون های خدمت رضوی آستان قدس رضوی از فعالیت مفید کانون ها در جهت ترویج فرهنگ رضوی قدردانی کرد و گفت: جوانان با فرصتی که در این بستر پیدا کردند و بخشی از عمر خود را در این راه صرف می کنند بسیار تاثیر گذار است و انشالله در این مسیر ثابت قدم باشید و ما نیز در حرم مطهر رضوی نائب الزیاره شما خادمان خواهیم بود.

محمد بخشی مدیر کانون های خدمت رضوی استان مرکزی ضمن تشکر از میزبانی و فعالیت خادمیاران منطقه ۵ از خاطرات خود با سردار قاسم سلیمانی، خصلت مردمی و خادم واقعی بودن شهید بزرگوار سخن گفت.

در پایان جلسه با دعوت مسئول منطقه ، میهمانان از نمایشگاه زنان کارآفرین" رویداد یاس" کانون کارآفرینی و اشتغال خدمت رضوی منطقه ۵ تهران بازدید کردند و از نزدیک با روند آموزش و تولید محصولات و اشتغالزایی کانون آشنا شدند.

برگزاری یادواره اسطوره های ایثار و شهادت و گرامیداشت شهدای دانش آموزی و فرهنگیان منطقه ٣ تهران؛

ظهر روز چهارشنبه امام رضایی، همزمان با سالروز شهادت سردار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ومیلاد با سعادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) یادواره اسطوره های ایثار و شهادت برگزار شد.

 یادواره اسطوره های ایثار و شهادت و گرامیداشت شهدای دانش آموزی و فرهنگیان منطقه ٣ تهران؛ با حضور حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، اکبری فرمانده ناحیه مفتح منطقه ۳ تهران،میرزاده رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه۳، خادمیاران رضوی، عده ای از فرهنگیان منطقه ۳، خانواده های شهید رجایی  و جهان آرا در سالن همایش اداره آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران برگزار شد.

دکتر غلامعلی حداد عادل، با اشاره به مقام رفیع ایثار و شهادت، از خانواده های شهدا قدردانی کرد.

در انتهای برنامه، مراسم پرفیض و معنوی پرچم گردانی توسط خامیاران رضوی منطقه ۳ تهران، حال و هوای امام رضایی (ع) را در مجلس طنین انداخت و دل های عاشقان را روانه آستان ملکوتی و نورانی حضرت رضا (ع) کرد.

مراسم تکریم و تجلیل از خانواده  های معظم شهدای منطقه نوزده تهران  

یادواره شهدای شهرک اسماعیل آباد درمنطقه ۱۹ تهران در سالروز وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها، به مناسبت تکریم مادران و خانواده های معظم شهدا برگزار شد.

 یادواره شهدای شهرک اسماعیل آباد در مسجد حضرت موسی ابن جعفر ع مصادف با سالروز وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها همراه با خانواده های محترم و معزز شهدا ، خادمیاران منطقه ۱۹ و به میزبانی خادمین این مسجد برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی چند از سوره ابراهیم و سخنان مقام معظم رهبری آغاز شد.

در حاشیه این مراسم پرچم متبرک حرم  مطهر رضوی فضای مجلس را معطر به عطر معنوی نمود.

در ادامه مراسم پس از مداحی و شعر خوانی، محمدرضا احمدی یکی از جانبازان شیمیایی و رزمنده دوران جنگ تحمیلی،پیرامون مکتب شهدا و ارزشهای والای انسانی آنان روایتگری نمودند: ایشان اظهار داشتند، شهدا در مکتب حضرت عباس ع درس وفاداری، رشادت، شجاعت، آزادگی و شهادت را آموختند.

در این مکتب دانشجویان متواضع، مردمی  و بی ادعا بسیار بودند و با اشاره به فرمایش شهید چیت سازیان: «اگر از سیم خاردار می خواهی رد بشوی اول باید از سیم خار دار نفست عبور کنی.» تا اینکه بتوانی از سیم خاردار های کنونی دشمن عبور کرد.

وی افزود: وظیفه ما ادامه دادن یاد، نام و راه شهداست و این چراغ ادامه راه سرخ عاشورا و کربلا و یاران باوفای حضرت سیدالشهدا ع است.باید کوشید این پرچم را  به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت حجت ابن الحسن العسکری ارواحنا له الفداء رساند.

در خاتمه مراسم،پس از شعر خوانی پسر شهید مدافع حرم،  امیر عباس حاجعلی زاده و مداحی مداح اهل بیت، رضا ابوالحسنی از خادمیاران کانون قرآن و مداحی،مراسم  تکریم و تجلیل از خانواده های معزز شهدا با حضور خادمیاران و مسؤلین منطقه نوزده تهران با اهدای لوح یادبود و هدایای متبرک شده پایان یافت.

در انتهای مراسم نیر غذای نذری توسط خادمیاران در بین میهمانان توزیع شد.

میزبانی کانون خدمت رضوی استان تهران  ازمدیران کانون خدمت رضوی پهنه پنج کشور

اولین نشست هم اندیشی مدیران مراکز خادمیاری پهنه ۵ کشوری شامل استان های تهران،البرز،قزوین، قم و مرکزی در مرکز ملی پاراالمپیک در تهران برگزار شد.

این نشست باقرائت قرآن کریم ،سرود جمهوری و صلوات خاصه آغازشد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی میهمان این نشست جنایت هولناک شیطان بزرگ و تکفیری بی دین و مزدوران دربرابر کودکان و زنان بی گناه غزه را محکوم و شهادت هموطنان مان را در سالروز شهادت سردار سلیمانی را تسلیت عرض نموده و گفت؛ انشاالله بزودی فتح عظیم رخ خواهد داد.

صدیقی درمورد معارف رضوی گفت : نکته‌ی اوّل معرفت خود حضرت رضا (ع )است که روح زیارت، روح عبادت، روح طلبگی، روح نماز، روح روزه، معرفت، باید از حضرت رضا معرفۀ الحجّۀ را خواست، معرفت خود ایشان را باید خواست. روایاتی که در ارتباط با حضرت رضا (علیه السّلام) هم شخصیّت حضرت رضا (علیه الصّلاۀ و السّلام) و هم آثار و برکات و اسراری که در وصل شدن و زیارت حضرت رضا وجود دارد در عقل ما نمی‌گنجد.

وی گفت : حضرت رضا علیه آلاف التحیه والثنا آموزه هایی دارند که وظیفه نشر و ترویج آنها در کنار ماموریتی که حضرت در خدمت رسانی به مومنان به شما عطا کرده اند، برعهده شماست.

داود آذرنوش جانشین کانون های خدمت رضوی استان تهران ضمن عرض خوش آمدگویی به میهمانان، شهادت هموطنان درحادثه کرمان را تسلیت و گفت : این حادثه ددمنشانه به جهانیان نشان داد که راه و یاد شهید حاج‌قاسم سلیمانی برای دشمنان هراس‌انگیزتر است، چراکه می‌دانند فرزندان تربیت یافته در مکتب این بزرگمرد، رژیم کودک کش صهیونیستی را نابود خواهند کرد.

درادامه این نشست مدیران کانون های خدمت رضوی  استانهاحسنعلی نوروزی(قزوین)،محمدبخشی(مرکزی)،قربانعلی مصطفایی(البرز)و

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر تکیه ای از قم بهمراه داود آذرنوش جانشین کانون خدمت رضوی تهران، گزارش عملکردی از فعالیت ها، کاستی ها، نیازهاو پیشنهادات مراکز را مطرح کردند.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای گلزار شهدای کرمان توسط کانون خدمت رضوی منطقه ۲۱ تهران

مراسم بزرگداشت شهادت زائرین گلزار شهدای کرمان در پارک شهدای گمنام تهرانسر برگزار شد.

 به همت کانون خدمت رضوی منطقه ۲۱ تهران مراسم بزرگداشت شهادت زائرین گلزار شهدای کرمان در پارک شهدای گمنام تهرانسر برگزار شد.

سید محمد آغیلی مسئول کانون خدمت رضوی منطقه ۲۱ تهران گفت: در پی حمله تروریستی و شهادت جانکاه جمعی از هموطنان عزیز در مسیر گلزار شهدای کرمان، مراسمی جهت بزرگداشت این شهیدان برگزار شد.

وی گفت: در این مراسم که با همکاری یادمان شهدای گمنام تهرانسر، بسیج ، شهرداری و سایر دستگاه های محلی و با حضور عموم مردم شهیدپرور، خانواده های شهدا و خادمیاران رضوی برگزار گردید، خادمیاران پرچم گردانی کرده و با پرپایی چایخانه رضوی از میهمانان پذیرایی کردند. این مراسم با برگزاری غرفه نقاشی کودک با موضوع شهادت حاج قاسم سلیمانی و اجرای گروه سرود نوجوانان همراه بود.

آغیلی در پایان گفت: با تاسف و تاثر در خیل شهیدان این حادثه تروریستی فائزه رحیمی یکی از دانشجو معلمان ساکن در منطقه ۲۱ قرار دارد که ضمن تسلیت به خانواده این شهیده، از خداوند برای ایشان آمرزش الهی و همنشینی با حضرت زهرا(س) خواستاریم.

کد خبر 1742963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha