توضیحات معاون امور هنری ارشاد درباره جشنواره‌های سه‌گانه فجر

«محمود سالاری» با ابراز امیدواری از برگزاری باشکوه سه گانه های هنری فجر معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مقدمات کار جشنواره های سه گانه فجر تئاتر، تجسمی و موسیقی فجر به خوبی دارد انجام می شود و زحمات دبیرخانه ها و دبیران این جشنواره ها به بار می نشیند.

معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی برگزاری سه رویداد هنری فجر است، رویدادهای تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی فجر همزمان با ایام دهه فجر و پیروی انقلاب اسلامی به میزبانی معاونت هنری ر این سه حوزه مهم هنر برگزار می شوند؛ «محمود سالاری»، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری جشنواره های هنری فجر و حضور هنرمندان در این جشنواره ها به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان  توضیح داد: مقدمات کار جشنواره های سه گانه فجر تئاتر، تجسمی و موسیقی فجر به خوبی دارد انجام می شود و زحمات دبیرخانه ها و دبیران این جشنواره ها به بار می نشیند.

اتفاقات نویی را در جشنواره تجسمی شاهد هستیم

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره استقبال بی نظیر از شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: امسال در جشنواره هنرهای تجسمی فجر اتفاقات نویی را شاهد هستیم؛ حضور اساتید برجسته در داوری ها و حضور افراد با تجربه در خود جشنواره چشمگیر است و تاکنون بیش از ده هزار اثر به دبیرخانه جشنواره تجسمی رسیده که فقط بیش از ۲ هزار اثر در حوزه عکاسی بوده است و این امیدوار کننده است.

حضور بخش دانشجویی در جشنواره تئاتر فجر باعث طراوت این رویداد شده است

وی درباره چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و حضور بخش دانشجویی پس از سال ها در این رویداد اظهار کرد: در حوزه تئاتر امسال با حضور جوانان مستعد و تجربه داران قدیمی این حوزه یک جشنواره با طراوت را شاهد خواهیم بود؛ به دلیل اینکه بخش دانشجویی امسال به جشنواره اضافه شده است، همانطور که می دانید جشنواره دانشجویی در یکی دو سال اخیر برگزار نشده بود؛ آمدن بخش دانشجویی به رویداد فجر به افزایش طراوت جشنواره کمک کرده است.

غنای آثار موسیقی جشنواره فجر به لحاظ تکنیک و فرم بالاست

محمود سالاری همچنین درباره سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر گفت: در حوزه موسیقی آثار خوبی به سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر رسیده است، داوری ها دارد انجام می شود و تاکنون قریب ۴۸۰ اثر دارد به مرحله نهایی راه پیدا می کند، تعداد آثاری که به دبیرخانه جشنواره رسیده و غنای آثار به لحاظ تکنیکی و فرم قابل اعتنا است و توسط داوران بر این موضوع صحه گذاشته شده است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم همزمان با ایام دهه مبارک فجر جشنواره های خوبی را در سه حوزه داشته باشیم؛ به خصوص که امسال تعدادی از بزرگوارانی که سال قبل به دلایل متعدد از حضور در جشنواره ها امتناع کرده بودند و یا علاقمند نبودند در جشنواره ها باشند، امسال به حضور در این جشنواره ها اقبال نشان دادند؛ من امیدوارم امسال اتفاق مبارکی را در ایام مبارک دهه فجر در حوزه جشنواره ها شاهد باشیم.

کلنگ «مجتمع فرهنگی» در تهران زده می شود

محمود سالاری در پاسخ به این سئوال که تعداد آثار رسیده به جشنواره تجسمی فجر بسیار بالاست و نمایش آثار نیازمند یک دیوار ملی بزرگ است که در سال های قبل قرار بود این دیوار بنا شود، آیا ساخت این دیوار ملی اجرایی نشد؟ توضیح داد: زمین این طرح به لحاظ فیزیکی تهیه شده و وزارتخانه دارد تدارک می بیند که در تهران بزرگترین «مجتمع فرهنگی» را کلنگ بزند، کارهای این پروژه دارد انجام می شود و مقدمات آن دارد فراهم می شود و در همان مجتمع بزرگترین گالری را خواهیم داشت که بتوانیم کارهای بزرگ مثل فجر را در آنجا به نمایش درآوریم ؛ این در حال طراحی است و انشالله بنای این ساختمان باعث می شود تمامی جشنواره ها در آن اجرا شود .

آثار جشنواره تجسمی فجر امسال در صبا به دیوار می رود

وی در پاسخ به این سئوال که طراحی و اجرای پروژه ای به این عظمت قطعا زمانبر است وبه جشنواره های امسال نخواهد رسید؟ گفت: امسال به احتمال زیاد نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در همان مکان سال گذشته یعنی دیوارهای مرکز فرهنگی و هنری صبا برپا می شود؛ امیدواریم با طراحی که انجام می دهیم حداکثر آثار را در این مکان به نمایش بگذاریم.

آثار شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به لحاظ کیفی ارتقای فراوانی پیدا کرده است

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا آثار رسیده به شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به لحاظ کیفیت نسبت به سال گذشته که آثار از کیفیت خوبی برخوردار نبود برخوردار است؟ اظهار کرد: گزارش داوران درباره کیفیت آثار سال گذشته اینگونه نبود، من سال گذشته در برخی از گروه های داوری شرکت می کردم چالشی که داوران برای انتخاب آثار برتر با یکدیگر داشتند نشان می داد کیفیت آثار قابل اعتناست؛ البته هر مقدار کیفیت بالا برود باز هم جا دارد، سال گذشته آثار بی کیفیت نبودند حتی بعضی آثاری که از استان ها در حوزه نگارگری، خوشنویسی و تذهیب به جشنواره آمده بودند قابل توجه بود، ولی امسال کارها به لحاظ کیفی ارتقا فراوانی پیدا کرده است.

محمود سالاری درباره بودجه جشنوره های هنری تابعه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه این جشنواره ها تامین خواهد شد و آقای وزیر قول های مساعدی در اینباره داده اند؛ امیدوایم امسال از خجالت هنرمندان حاضر در جشنواره ها درآییم.

کد خبر 1742982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha