امکان شناخت بزرگی و عظمت ائمه معصومین(ع) از طریق عالم ربانی میسر می شود

حجت‌الاسلام کاشانی با بیان اینکه یکی از واسطه های بین انسان برای ارتباط معرفتی با اهل بیت عالمان ربانی هستند؛ گفت: شناخت بزرگی و عظمت ائمه معصومین (ع) از دریچه عالم ربانی ممکن است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام حامد کاشانی کارشناس تاریخ اسلام در همایش بزرگداشت مرحوم آیت الله  سید محمد کاظم ارفع در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد. طی سخنانی گفت: شناخت بزرگی و عظمت ائمه معصومین (ع) از دریچه عالم ربانی ممکن است.

حجت‌الاسلام کاشانی با بیان اینکه یکی از واسطه های بین انسان برای ارتباط معرفتی با اهل بیت عالمان ربانی هستند؛ عنوان کرد: مسجد آن مرحوم برای کسانی که به دنبال اسم و رسم بودند جای مناسبی نبود چرا که ایشان مسجد را خانه خدا می دانستند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به تدریس مرحوم ارفع در دانشگاه، عنوان کرد: مرحوم ارفع در دانشگاه تدریس می کرد اما وقتی اولویت را در مسجدداری دیده و تدریس را در تزاحم با آن، تدریس را رها کرد، امروز یکی از دلایل بی رونق بودن مساجد ممکن است این باشد که اولویت های امام مسجد چیزی غیر از مسجد است.

وی با اشاره به اینکه مرحوم ارفع بیانات خود در مسجد را باور داشت، ابراز کرد: مسجدی که ایشان در آن نماز اقامه می کرد بسیار شلوغ و پر رونق بود. آن مرحوم مسجد را از نظر معنوی آباد کرد. اگر این روش در مساجد تهران توسط امام جماعت به کار گرفته شود مساجد رونق می‌گیرد.

حجت‌الاسلام کاشانی با استنتاد به روایتی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه هدایت یک نفر برای امام علی بسیار مهم است. اظهار کرد: هر چیز دیگری را غیر از عالم ربانی نشان دهیم حوزه علمیه در مسیر افول قرار خواهد گرفت.

این کارشناس تاریخ در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم ارفع هرگز از امام جماعت بودن خسته نشد و این نشانه پر بودن ایشان است، نماز برایش مهم و محترم بود و همین امر سبب شده بود که نماز برای محل مهم و محترم باشد. ایشان بین مردم زندگی میکرد در حالی که این روش و سیره از مردم تهران گرفته شده است، مرحوم نمونه کوچکی از رفتار اهل بیت(ع) بودند.

کد خبر 1743433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha