معارف الهی در وجود مرحوم آیت الله ارفع نهادینه شده بود

آیت الله تحریری با اشاره به اینکه سعادت دنیا و آخرت در این است که انسان در دنیا درجات واقعی خود را بفهمد و دنبال کند گفت: معارف الهی در وجود مرحوم آیت الله ارفع نهادینه شده بود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت الله محمد باقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی در همایش بزرگداشت مرحوم آیت الله  سید محمد کاظم ارفع در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد. طی سخنانی گفت: در اسلام عالم ربانی جایگاه خاصی دارد. رهبر معظم انقلاب در خصوص مرحوم ارفع فرمودند که ایشان عالمی خدوم پرهیزکار بودند.

آیت الله تحریری با بیان اینکه خداوند نسبت به دو دسته از انسانها عنایت ویژه دارد. عنوان کرد: زندگی دنیا به گونه ای است که برای گذران آن انسان ها متفاوت هستند. سعادت دنیا و آخرت در این است که انسان در دنیا درجات واقعی خود را بفهمد و دنبال کند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه انسان در رقم زدن سرنوشت خود ابتدا به تعقل تکیه می کند تا انسان زندگی عقلانی داشته باشد. اظهار کرد: زندگی عقلانی انسان را به سوی خداوند سوق می دهد. این گروه سحره فرعون نام دارند که وقتی ساحران در برابر موسی معجزه پیامبر را دیدند فهمیدند که حضرت حق است حق را پذیرفتند. در این هنگام فرعون آنان را تهدید کرد اما آن هدایت شدگان باطل را بر حق ترجیح ندادند چرا که آنان با جان متحول شده بودند.

وی با بیان اینکه در این دنیا زمینه فراهم است که انسان با علم درجات انسانی خود را رشد دهد، گفت: درجاتی که انسان در این عالم کسب میکند باید بداند چیست و چه لوازمی نیاز دارد. خداوند درجه دو دسته را بالا میبرد یکی کسی است که به سوی خدا بیاید در حالی که مومن بوده و عمل صالح انجام می‌دهد و دیگری کسانی هستند که درجه خاصی دارند این افراد کسانی هستند که به علم رسیدند و معارف الهی در وجودشان نهادینه شده است.

 آیت الله تحریری در پایان با بیان اینکه معارف الهی در وجود مرحوم آیت الله ارفع نهادینه شده بود، خاطرنشان کرد: عالمی که انسان را از شک به سوی یقین هدایت میکند کسی است که خودش به یقین رسیده است مرحوم ارفع به چنین مقامی دست یافته بود و دیگران را هم به همان سو هدایت می کرد.

کد خبر 1743463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha