برگزاری مراسم معنوی اعتکاف توسط کانون خدمت رضوی ویژه جوانان و نوجوانان

مراسم اعتکاف رجبیه، ویژه جوانان و نوجوانان امام رضایی به همت عرصه جوانان و نوجوانان کانون خدمت رضوی در محل مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان،گروه دین و اندیشه، مراسم اعتکاف ویژه جوانان و نوجوانان، پنجم تا هفتم بهمن‌ماه امسال مصادف با روزهای نورانی ماه رجب به همت کانون خدمت رضوی منطقه هجده در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در شهرم امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

«سید رضا منصوری پور مقدم» جانشین کانون خدمت رضوی منطقه هجده با بیان این خبر افزود : مراسم معنوی اعتکاف یکی از بهترین فرصت ها برای خلوت کردن با خداوند است. در طی این سه روز برای جوانان و نوجوانان حاضر در این مراسم معنوی، برنامه‌های متعددی از جمله ترتیل‌خوانی قرآن کریم، سخنرانی، حلقه‌های معرفت، مناجات‌خوانی در نیمه‌های شب، محافل انس با قرآن کریم، با حضور سخنران و مداحان اهل بیت در دو بخش خواهران و برادران تدارک دیده شده است.

بر اساس اعلام مسئول عرصه جوانان و نوجوانان، افرادی که تمایل به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف دارند، می‌توانند از طریق لینک ثبت نام یا شماره تلفن اعلام شده، اقدام نمایند.همچنین به دانش آموزان حاضر در مراسم معنوی اعتکاف،گواهی حضور در مراسم جهت ارائه به مدارس صادر می شود.

پیوند آسمانی یک زوج جوان زیر سایه شمس الشموس/کانون تبلیغ دینی و مداحی خدمت رضوی منطقه 5 تهران

پیوند یک زوج جوان در کنار ضریح مقدس امامزادگان سید جعفر(ع) و سیده حمیده خاتون توسط خادمیاران کانون تبلیغ دینی و مداحی خدمت رضوی منطقه 5 تهران ثبت شد.

 عباس شریفی مهر، مسئول کانون تبلیغ دینی و مداحی خدمت رضوی منطقه 5 تهران ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب و اعیاد گفت: اکثر خانواده های متدین و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مایل به خواندن خطبه عقد و شروع زندگی خود در فضاهای معنوی بخصوص در جوار مرقد مطهر امامان علیهم السلام و یا مضجع شریف امامزادگان (ع) هستند تا با عنایت و الطاف الهی و مدد گرفتن از آن حضرات زندگی را آغاز کنند.

وی اظهار داشت: با درخواست والدین زوج جوان در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رجب و ولادت با سعادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام، صبح روز جمعه خطبه عقد دو جوان متدین و مذهبی در فضای معنوی و در جوار مضجع شریف امامزادگان سید جعفر و سیده حمیده خاتون علیهماالسلام توسط حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی هاشمی از مبلغین کانون تبلیغ دینی خدمت رضوس منطقه 5 و پس از قرائت صلوات خاصه مولا حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام خوانده شد.

شریفی مهر در پایان به فعالیتهایکانون تبلیغ دینی و مداحی اشاره کرد : برگزاری و هماهنگی هیئت خدام الرضا (ع) نظیر مراسم پرفیض دعای ندبه هر هفته ساعت 6:30 در آستان مقدس امامزادگان باغ فیض، چهارشنبه های امام رضایی ، روضه های خانگی، مداحی در دیدار با خانواده شهدا، برنامه ها و یادواره های شهدا، پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی در قالب میز خدمت، سخنرانی و مداحی در مناسبت های متعدد در تکایا، حسینیه ها، مساجد، حرم امامزادگان و اماکن مذهبی از عمده فعالیتهای خادمیاران این کانون می باشد.

برگزاری مراسم شهادت امام هادی (ع) در منطقه ٣ تهران

روز دوشنبه مورخ بیست و پنجم دی ماه ۱۴۰۲، مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام هادی علیه السلام برگزار شد.

 برنامه عزاداری شهادت امام هادی (ع) با قرائت زیارت جامعه کبیره توسط مداح اهل بیت مهدی سماواتی و سخنرانی حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری و با حضور عاشقان آن امام و اهالی محل و خادمیاران رضوی منطقه۳ در مسجد قبا برگزار شد.

گفتنی است، زیارت جامعه کبیره توسط امام هادی(ع) در پاسخ به درخواست فردی برای زیارت بلیغ و کامل امامان بیان شده است. این زیارت، از زیارت‌های مشهور نزد شیعیان است. مضمون زیارت جامعه کبیره، مقام امامت و شأن ائمه اطهار(ع) و وظایف شیعیان در مقابل آنهاست.

در ابتدای برنامه، مراسم پرفیض و معنوی پرچم گردانی توسط خامیاران رضوی منطقه ۳ تهران، حال و هوای امام رضایی (ع) را در مجلس طنین انداخت و دل های عاشقان را روانه آستان ملکوتی و نورانی حضرت رضا (ع) کرد.

کد خبر 1744712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha