از آغاز اقدامات حقوقی ایران علیه جنایات اسرائیل تا مجوز تولید ۱۰هزار مگاوات برق خورشیدی

اعضای کابینه سیزدهم پس از اتمام جلسه هایت دولت، با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آن ها پاسخ دادند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، محمد دهقان امروز ۲۷ دی در حاشیه جلسه هیات دولت، درباره اقدامات حقوقی ایران در پرونده ثبت شکایت علیه رژیم صهیونیستی گفت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را به عنوان دولت شناسایی نکرده است در صورت شکایت در دیوان بین‌ المللی دادگستری از سوی ایران، این شکایت رد می شد که به صلاح کشور نبود. 

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: تاکنون فقط آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دادگاه بین المللی شکایت کرده و ایران هم در حال آماده سازی متن خود برای اعلام ورود است. 

از آغاز اقدامات حقوقی ایران علیه جنایات اسرائیل تا مجوز تولید ۱۰هزار مگاوات برق خورشیدی

آغاز اقدامات حقوقی جمهوری اسلامی ایران علیه جنایات رژیم صهیونیستی

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا از کشورهایی که رژیم صهیونیستی را به رسمیت می شناسند، خواسته است که شکایت خود را علیه این رژیم ثبت کنند و پس از آن ایران هم می تواند به عنوان کشور ثالث اعلام ورود کند. 

دهقان با اشاره به آغاز اقدامات حقوقی جمهوری اسلامی ایران علیه جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: ارتباط با سازمان های مردم نهاد داخلی و خارجی، تشکیل دادگاه شبیه سازی شده محاکمه نمادین رژیم صهیونیستی در اصفهان با حضور اساتید حقوق بین الملل، دعوت از حقوقدان های بین المللی از مهمترین اقدامات ایران برای نشان دادن جنایات رژیم صهیونیستی و توقف آن است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت یکی از فوتبالیست های سابق کشور علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: هر فردی چه تبعه ایران باشد و یا تبعه کشور دیگری را داشته باشد، اگر علیه امنیت ملی کشور اقدامی انجام دهد، تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

از آغاز اقدامات حقوقی ایران علیه جنایات اسرائیل تا مجوز تولید ۱۰هزار مگاوات برق خورشیدی

تولید آفت‌کش‌های هسته‌ای برای نخلستان‌ها

محمد اسلامی نیز امروز ۲۷ دی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: با فناوری جدید هسته‌ای به دنبال پاکسازی آفات موجود در نخلستان‌های کشور هستیم و در این رابطه سامانه‌ای طراحی شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: کارشناسان سازمان انرژی اتمی به صورت میدانی در نخلستان‌های کشور در حال آزمایش این آفت‌کش های جدید هستند که کسانی که با این مشکل روبرو هستند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سند راهبردی ۲۰ ساله برای این سازمان  تنظیم و تدوین شده است، گفت: تا پایان امسال سه مرکز در راستای تامین سلامت و امنیت غذایی راه‌اندازی می‌شود.

اسلامی، تامین سلامت مردم و امنیت غذایی را اولویت کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: از دهه ۸۰ این ظرفیت ایجاد شده اما گسترش پیدا نکرده بود که در این رابطه تلاش می شود تا پایان سال سه مرکز افتتاح شود که گام مثبتی در حفظ سلامت مردم و زدودن آفات از محصولات کشاورزی خواهد بود.

رییس سازمان انرژی اتمی یادآورشد: استفاده از فناوری هسته ای برای آفت نخلستان ها یکی از برنامه ها و دستاوردهای این سازمان است.

از آغاز اقدامات حقوقی ایران علیه جنایات اسرائیل تا مجوز تولید ۱۰هزار مگاوات برق خورشیدی

ارسال پرونده مظنون اصلی سرقت فرش‌های سعدآباد به دادگاه ویژه روحانیت

سپهر خلجی نیز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران حضور یافت و درخصوص وضعیت پرونده دزدیده شدن فرش های کاخ‌ سعد آباد، گفت: پرونده سرقت بیش از 48 تخته فرش از کاخ سعدآباد که بعضاً مربوط به دوره قاجار بوده و غیرقابل قیمت‌گذاری است در دولت گذشته اتفاق افتاد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: موضوع سرقت توسط معاونت حقوقی دولت سیزدهم پیگیری شد که در جمع‌بندی نهایی به ۱۰ نفر مظنون از مقامات دولت قبل رسیدند. پرونده‌ای تشکیل شد و با توجه به اینکه مظنون اصلی شرایط خاصی داشت، پرونده سال گذشته به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شد. این پرونده در حال بررسی است و منتظر نتیجه آن هستیم.

از آغاز اقدامات حقوقی ایران علیه جنایات اسرائیل تا مجوز تولید ۱۰هزار مگاوات برق خورشیدی

یک کانال با تیک آبی برای هر نامزد تایید صلاحیت شده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی نیز در حیاط دولت با اشاره به راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سال گذشته برای نخستین بار در دولت سیزدهم، گفت: دستگاه‌ها مکلف بودند که سال گذشته ۳۰ درصد از خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه دهند.

عیسی زارع‌پور افزود: امسال در قانون بودجه ۱۴۰۲ چهار تکلیف اعلام شده است. یعنی در گام نخست دستگاه‌های باقی مانده به پنجره ملی متصل شوند و در ادامه همه خدمات را از این طریق ارائه دهند و همه استعلامات بین دستگاهی برخط باشد و در نهایت ۲۰ درصد خدمات به صورت هوشمند ارائه شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو خبر داد: برای هر نامزد تایید صلاحیت شده در انتخابات پیش رو، یک کانال با تیک آبی در نظر گرفته شده است.

از آغاز اقدامات حقوقی ایران علیه جنایات اسرائیل تا مجوز تولید ۱۰هزار مگاوات برق خورشیدی

صدور مجوز تولید ۱۰هزار مگاوات برق خورشیدی

علی سلاجقه از دیگر اعضای هیات دولت بود که به سوالات خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت پاسخ داد و گفت:  موضوع مشارکت مردم در اجرای قانون هوای پاک در دستور کار سازمان محیط زیست است و «مسئول پاسخگو و شهروند مسئول» شعاری است که برای آن انتخاب شده است.

رییس سازمان محیط زیست با اشاره به اقدامات دولت در حوزه انرژی پاک، افزود: در حوزه برق خورشیدی کارهای لازم برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق خورشیدی درحال انجام است و مجوزهای لازم برای کمتر از ۱۰۰ مگاوات برق خورشیدی صادر شده است.

وی با اشاره به بازدید انجام شده از منطقه پارس جنوبی گفت: این مجموعه برای کشور بسیار افتخار آفرین است و تاکنون اقدامات ارزنده‌ای با اعتبار حدود یک میلیارد دلار در حوزه محیط زیست در این مجموعه انجام شده است.

رییس سازمان محیط زیست با اشاره به برنامه ریزی برای کاهش سولفور در ۹ پالایشگاه مهم کشور گفت: این اقدام با اعتبارات بسیار بالایی در حال انجام است.

سلاجقه درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل عمومی در کلان شهرها نیز گفت: توسعه مترو اتوبوس و استفاده از تاکسی‌های برقی از جمله اقداماتی است که تا کنون با کمک شهرداری به مرحله اجرا رسیده است.

از آغاز اقدامات حقوقی ایران علیه جنایات اسرائیل تا مجوز تولید ۱۰هزار مگاوات برق خورشیدی

اختصاص یک صفحه به همه نامزدهای انتخابات در تلوبیون

پیمان جبلی نیز در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های رسانه ملی در ایام انتخابات، گفت: غیر از برنامه‌های تلویزیونی که برای حوزه‌های انتخابیه در نظر گرفته شده، تلوبیون هم یک صفحه اختصاصی با ظرفیت ۱۰ ساعت بارگذاری برای ویدئوهای تبلیغاتی و اطلاعات دیگری به همه نامزدها اختصاص خواهد داد.

رئیس سازمان صداوسیما افزود: در ایران صدا نیز این ظرفیت را در اختیار همه نامزدها قرار می‌دهیم و می‌توانند فایل‌های صوتی‌شان را در آنجا بارگذاری کنند و آنجا نیز برایشان صفحه ایجاد خواهد شد، رادیونماها نیز در حد زیرنویس و کپشن می‌توانند کمک کنند.

وی یادآور شد: همه این موارد ظرفیت‌هایی است که صدا و سیما در اختیار نامزدها قرار داده است. با استناد به قانون انتخابات، که اصلاح آن باعث شد ما بتوانیم از ظرفیت‌هایمان به نحو مشارکت بیشتر استفاده کنیم.

از آغاز اقدامات حقوقی ایران علیه جنایات اسرائیل تا مجوز تولید ۱۰هزار مگاوات برق خورشیدی

راه اندازی سامانه رایگان خودنویس برای تنظیم قرارداد موجر و مستاجر

مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به راه اندازی سامانه خودنویس در این وزارتخانه گفت: این سامانه مدت‌ها پیش آغاز به کار کرده است و اخیرا به خودنویس تغییر نام داد که پیش از این به نام سامانه قراردادهای اجاره بود تا به صورت رایگان، موجر و مستاجر بتوانند قراردادهایی بین یکدیگر تنظیم کنند و شاهدان هم امضاء کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این سامانه بدون دریافت هیچ وجهی از طرفین فعالیت لازم را انجام می‌دهد، افزود: این قراردادها در شورای حل اختلاف معتبر است و قابل استناد بوده و تا امروز حدود ۶۰ هزار قرارداد با دریافت کد رهگیری ثبت شد و کاملا معتبر در نظام معاملات مسکن جاری است.

وی در ادامه با اشاره به ساماندهی بافت‌های فرسوده گفت: میزان قراردادهای ثبت شده در سامانه سازمان بازآفرینی شهری از ۲۱۰ هزار قرارداد عبور کرده است و روزانه رشد فزاینده‌ای در این حوزه وجود دارد.

بذرپاش افزود: ۶۰ هزار واحد از واحدهایی که در سامانه ثبت نام کردند، عملیات احداث و نوسازی در بافت فرسوده برای آنها به اتمام رسیده و رشد خوبی در این حوزه شاهد هستیم.

از آغاز اقدامات حقوقی ایران علیه جنایات اسرائیل تا مجوز تولید ۱۰هزار مگاوات برق خورشیدی

یارانه نقدی تحت هیچ شرایطی حذف نمی شود

سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: دولت یک سری سیاست های کمک معیشتی و تشویقی برای مردم دارد که بنا دارد به شکلی بتواند قیمت ها را متعادل کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یارانه نقدی تا آن زمانی که مصوب شده ادامه پیدا خواهد کرد و حذف نمی‌شود.

از آغاز اقدامات حقوقی ایران علیه جنایات اسرائیل تا مجوز تولید ۱۰هزار مگاوات برق خورشیدی

برگزاری جلسه مشترک دولت و مجلس برای بررسی «طرح ساماندهی کارکنان دولت»

میثم لطیفی نیز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهور دستوری را برای ایجاد سامانه رضایت سنجی دولت صادر کرده است که طبق گزارشی که تا به امروز برای بنده ارسال شده برای ۸۷۷هزار و ۶۸۲ نفر از کارکنان دولت کد یا نمایه دوبعدی (qr کد) صادر شده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی افزود: شهروندان وقتی خدمتی را از دستگاه های اجرایی دریافت می کنند، می توانند نظرشان از رضایتی که از عملکرد کارکنان دولت در ارائه خدمات دارند، اعلام کنند.

لطیفی خاطرنشان کرد: تا امروز ۳۶۱هزار و ۸۵۵ نظر درباره عملکرد کارکنان دولت در ارائه خدمات به مردم در سامانه رضایت سنجی ثبت شده که این نظرات هم در اختیار دستگاه مربوطه و هم در اختیار ما در سازمان اداری و استخدامی قرار دارد.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده در باره نظرات مردم بیشترین رضایت از عملکرد وزارت بهداشت و درمان بوده، وزارت نیرو و سازمان امور مالیاتی در این نظرسنجی و رضایت سنجی وضعیت خوبی نسبت به دیگر دستگاه ها دارند.  سازمان تامین اجتماعی و شهرداری‌ها هنوز به سامانه رضایت سنجی متصل نشده‌اند که اگر این دو دستگاه به سامانه بپیوندد، می‌توانیم حجم زیادی از نظرهای مردم درباره عملکرد دستگاه‌ها را داشته باشیم.

لطیفی با اشاره به موضوع تبدیل وضعیت کارکنان دولت و عدالت در پرداخت حقوق‌ها گفت: نشست مشترکی بین دولت و مجلس برای بررسی موضوع برگزار خواهد شد.

کد خبر 1744840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha