استقبال مخاطبان جشنواره تئاتر از آثار هنرمندان ایرانی با موضوع غزه

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آثار هنرمندان ایرانی با موضوع غزه در جشنواره تئاتر فجر با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شد، گفت: هنرمندان ایرانی در بخش غزه در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر حضور فعالی دارند.

«کاظم نظری»، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره روند برگزاری چهل و دومین جشنواره تئاتر فجرو ویژگی ها این دوره از جشنواره به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر آثار با موضوع «غزه»،«هویت ملی» و چهره های انقلاب اسلامی مورد توجه قرار دارند؛ در این جشنواره بخش خیابانی و صحنه ای با استقبال گسترده هنر دوستان کلان شهر تهران قرار گرفته است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره کیفیت آثار بخش غزه چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر توضیح داد: همانطور که می دانید پس از حوادث غزه و وضعیت غیر انسانی مردم غزه هنرمند ایرانی نیز همانند سایر مردم دنیا به رژیم متجاوز و کودک کش صهیونیستتی واکنش نشان داد؛ هنرمندان ایرانی در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر با یازده اثر با موضوع غزه در این بخش حضور فعال دارند؛ این بخش با استقبال گسترده علاقمندان هنرهای نمایشی قرار گرفته است. در بخش خیابانی بیش از ۱۸ اثر با جشنواره حضور دارد که این آثار در میادین پرتردد شهر تهران به اجرا در می آیند و با استقبال مردم مواجه شده است .

کاظم نظری با اشاره به اضافه شدن بخش فراگیر با موضوع معلولان در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر گفت: بخش فراگیر برای نخستین بار برای معلولان به جشنواره اضافه شده است؛ این بخش با شعار «امید، همدلی» بر اساس کلید واژه های سخنرانی مقام معظم رهبری جزو سرلوحه برنامه های ستاد جشنواره تئاتر فجر قرار گرفته است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بازگشت تئاتر دانشگاهی پس از غیبت چند ساله در جشنواره تئاتر فجر اظهار کرد: بخش تئاتر دانشگاهی چندین دوره در جشنواره تئاتر فجر حضور نداشت امسال این بخش به جشنواره بازگشت و مورد توجه دانشگاه های سراسر کشور قرار گرفت و با استقبال بسیار خوب دانشجویان مواجه شد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور گسترده استان ها در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجرگفت: ۸۰ درصد آثار شرکت کننده در جشنواره فجر چهل و دوم از استان ها هستند و باید اذعان کنم آثار هنرمندان استانی به لحاظ کیفی فراتر از جشنواره تئاتر فجر هستند.

کاظم نظری با اشاره به حضور آثار نمایشی از ۷ کشور در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجراظهار کرد: در جشنواره امسال در بخش بین الملل کشورهای یونان، تاجیکستان، ارمنستان، الجزایر، ایتالیا و عراق با ۱۴ اجرا میهمان جشنواره هستند.

پایان پیام/

کد خبر 1746539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha