همه بچه‌های این مسجد پای کار قرآن هستند

با برنامه ریزی های مسوولان کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» و مشارکت ویژه و پرشور بچه های مسجد، برنامه های قرآنی در راستای تحقق امر رهبری در حال برگزاری است.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان: مسجد پایگاه قرآن نام طرحی است که در ماه های اخیر به همت بچه های مسجد در کانون های فرهنگی هنری مساجد رونق گرفته است.

این طرح در راستای تحقق فرامین رهبری انقلاب به اجرا در آمده و هدف آن ترویج و گسترش فرهنگ قرآن کریم در مساجد است.

اگرچه مساجد همواره به عنوان محل ترویج قرآن کریم مطرح بوده اما تاکید رهبر انقلاب به تبدیل مسجد به عنوان پایگاه قرآنی به مسئله اهمیت قرآن در زندگی مردم و ضرورت انس پیدا کردن با کلام الله رنگ و بوی دوچندان بخشیده است.

بچه های مسجد برای عملی کردن فرمان رهبری پیشگام شده و در زمینه های مختلف قرآنی مشغول به فعالیت شده اند.

تلاوت یک صفحه از قرآن کریم برنامه ای است که در مساجد رونق داشته و اهالی مسجد هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا به قرائت قرآن کریم می پردازند.

در برخی مساجد نیز علاوه بر تلاوت روزانه قرآن کریم، کرسی های تلاوت را برپا می کنند و مساجد دیگری نیز میزبان محفل انس با قرآن در برخی ایام هستند. علاوه بر این بیان تفسیر قرآن توسط امامان جماعت و قرائت معانی آیات قرآن نیز دیگر برنامه هایی است که در طول هفته در مساجد اجرایی می شود.

برخی دیگر از مساجد نیز کلاس های تفسیر ویژه نوجوانان دارند و برگزاری کلاس های روخوانی، روانخوانی، مفاهیم، ترتیل، صوت و لحن و... نیز از جمله برنامه های مساجد در راستای تحقق فرمان رهبری در تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی است.

در این مسجد همه پای کار قرآن هستند/ گام محکم برای اجرای طرح «مسجد پایگاه قرآنی»

کانون های مساجد نیز این روزها پای کارند و با برگزاری ویژه برنامه های متنوع برای گروه های سنی مختلف به ویژه نونهالان و نوجوانان میزبان برگزاری برنامه های قرآنی هستند.

کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور کازرون نیز که پیشتاز برنامه های فرهنگی هنری است چند سالی می شود که گوی سبقت را از دیگر کانون ها ربوده و به عنوان کانون برتر استانی و کشوری شناخته می شود.

با برنامه ریزی های مسوولان کانون و مشارکت ویژه و پرشور بچه مسجدی ها، برنامه های قرآنی در راستای تحقق امر رهبری در حال برگزاری است.

ترویج فرهنگ قرآنی

آنگونه که مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور گفته طرح «مسجد، پایگاه قرآن» با رویکرد ترویج فرهنگ قرآنی به صورت منظم و مستمر به همت کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور کازرون در مسجد الزهرا (س) برگزار می شود.

اجرای طرح «مسجد، پایگاه قرآن» با رویکرد بسط و گسترش فرهنگ قرآنی در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون در حال اجرا است.

محمدجعفر شفیعی با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: اجرای طرح «مسجد، پایگاه قرآن» با رویکرد بسط و گسترش فرهنگ قرآنی در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون در حال اجرا است.

این طرح در رشته های مختلف قرآنی در این کانون فرهنگی هنری به اجرا در آمده که با استقبال بچه های مسجد مواجه شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون به برنامه های این طرح اشاره کرد و افزود: توجه به آموزش قرآن کریم، مفاهیم قرآنی، حفظ قرآن، ترتیل، توانمندسازی قرآنی از جمله برنامه ها و رویکرد این طرح است.

همه پای کار

در راستای برگزاری طرح «مسجد پایگاه قرآنی» همه ارکان مسجد پای کار هستند؛ از امام جماعت مسجد تا بچه مسجدی ها.

شفیعی با اشاره به اهمیت تقویت و توسعه فعالیت های قرآنی در عرصه کانون های فرهنگی هنری مساجد خاطر نشان کرد: ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی با همراهی امام جماعت و فعالان کانون فراهم می شود.

در این مسجد همه پای کار قرآن هستند/ گام محکم برای اجرای طرح «مسجد پایگاه قرآنی»

شفیعی تصریح کرد: یکی از مهم ترین فعالیت کانون توجه به جایگاه قرآن کریم و قرائت آن است که به منظور توجه به این مهم طرح پایگاه قرآنی مساجد اجرا می شود.

شناسایی و تربیت قاریان قرآن کریم از دیگر اهدافی است که کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور با اجرایی کردن طرح مسجد پایگاه قرآنی آن را دنبال می کند.

طرح «مسجد، پایگاه قرآن»، به عنوان یک طرح جامع و کاربردی، با شناسایی، تربیت و توانمندسازی قاریان جوان و نوجوان در افزایش نقش مساجد در ترویج فرهنگ قرآنی بسیار مفید و مؤثر است.

مدیر این کانون فرهنگی هنری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌ های قرآنی یادآور شد: طرح «مسجد، پایگاه قرآن»، به عنوان یک طرح جامع و کاربردی، با شناسایی، تربیت و توانمندسازی قاریان جوان و نوجوان در افزایش نقش مساجد در ترویج فرهنگ قرآنی بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

وی در پایان گفت: اجرای این طرح باعث رونق فعالیت‌های قرآنی در مساجد و مشارکت فعالانه اعضای کانون در اجرای آن شده است.

کد خبر 1747019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha