برپایی آیین «میهمانی لاله‌ها» در سراسر کشور

آیین ملی و سراسری «مهمانی لاله‌ها» در آستانه چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در گلزارهای شهدای سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ایثار و شهادت، دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی، مناسبت‌ها و آیین‌ها بنیاد شهید و امورایثارگران در آستانه چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، آیین ملی و سراسری «مهمانی لاله‌ها» (گلباران و عطرافشانی گلزار شهدا) را در گلزارهای شهدای سراسر کشوربرگزار می‌کند.

آیین «میهمانی لاله‌ها» در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) شهر تهران که بالاترین آمار مزار مطهر شهدا را داراست به‌عنوان نماد ملی برگزار خواهد شد.

همچنین، این مراسم در گلزار شهدای زرتشتی در شهر تهران به‌عنوان نماد «شهدای ادیان توحیدی»، گلزار شهدای شهرستان گنبد به‌عنوان نماد «شهدای اهل تسنن» و گلزار شهدای روستای گمبوییه در استان خوزستان به‌عنوان نماد «شهدای روستایی» و به‌صورت هم‌زمان در تمامی گلزارهای شهدای کشور برگزار می‌شود.

براساس آمار بیش از ۱۹ هزار گلزار شهدا در سراسر کشور وجود دارد که پیکر مطهر بیش از ۲۰۰ هزار شهید را در خود جای داده اند. در میان گلزارهای شهدای کشور، مجموعه گلزار بهشت زهرا (س) تهران، بزرگترین گلزار شهدای جهان اسلام به شمار می‌آید که ۳۰ هزارشهید در این گلزار آرام خفته اند و از این تعداد ۴ هزار قطعه مزار متعلق به شهدای گمنام است.

این مراسم پنجشنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در محل گلزار شهدای سراسر کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 1747115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha