کتاب «نگاهی نو به نقش برجسته‌های ساسانی» منتشر شد

پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر کتاب «نگاهی نو به نقش برجسته‌های ساسانی»، نوشته برونو اورلا را با ترجمه ایلناز رهبر، منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پژوهشکده هنر، انتشارات این پژوهشکده، کتاب «نگاهی نو به نقش برجسته‌های ساسانی»،نوشته برونو اورلا را با ترجمه ایلناز رهبر در ۲۴۶ صفحه منتشر کرد.

کتاب حاضر حاوی ترجمۀ هشت مقاله از پژوهشگر بلژیکی، برونو اورلا، دربارۀ تعدادی از نقوش برجستۀ دورۀ ساسانی است. هدف از ترجمۀ مجموعۀ حاضر، در اختیار نهادن نظریات متأخر دربارۀ این موضوع بوده است. انتساب دقیق نقش ­برجسته­‌ها، شناسایی اشخاص تصویرشده، سبک‌شناسی، تشخیص دقیق نمادها، نشانه‌ها و مفاهیم آنها همواره بین پژوهشگران این حوزه مورد مناقشۀ فراوان بوده است. نویسندۀ این مقالات نظریاتی را بیان می­‌کند که پیش از این کمتر از سوی پژوهشگران دیگر ارائه شده است. استفاده از تصاویر و طرح­‌های بی‌­شمار از نقاط قوت کار این پژوهشگر است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به پژوهشکده هنر، به نشانی: خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان امام خمینی، نبش کوچه شهید حسن سخنور، شماره ۲۹ یا از طریق تماس با شماره  ۲-۶۶۹۵۶۱۹۰  داخلی ۱۲۱، اقدام به خرید این کتاب نمایند.

کد خبر 1747225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha